• Anonym (Orolig)

Hjälp snabbt! Missfall hur mycket blod??

Hej, jag har fått konstaterat ett missfall efter att man först misstänkte utomkvedshavandeskap.

Hade en störtblödning med massor av blod för två dagar sedan som ganska snabbt avtog. Tog prover och gjorde ultraljud och läkaren sa att jag blött ut det mesta och att blödningen ska bli mindre och mindre.

Har idag haft menskopp (vet att man egentligen inte ska ha det vid missfall) och har blött igenom tre gånger i eftermiddag. Menskoppen rymmer 30ml och har varit helt full alla gånger jag blött igenom. Jag har alltså blött 90ml de senaste timmarna. Är detta normalt?? Orkar inte mer sjukhus nu...

• Svar på tråden Hjälp snabbt! Missfall hur mycket blod??
  • Anonym (Eva)

Jag skulle råda dig att iallafall ringa 1177 så du får ett medicinskt kunnigt utlåtande.

Hoppas det löser sig för dig

• Anonym (Orolig)

Ringde dit och hon "kunde inte bedömma det då hon bara är sjuksköterska" men tyckte 90ml verkar mycket och rådde mig att åka till akuten så nu är jag på väg dit!

• meicc

Hur har det gått?

På mig uteslöt de utomkveds, men det visade sig vara fel så fick en akut operation. Bra att du åkte in!!

• Anonym (B)

Blödde nog missfall för någon månad sen

Trodde det var mens men kändes så mycket mer än vanligt fast kan varit mens ..

Mår inte bra inte orkat gå utanför dörren

Hatar läkare är rädd för sjukhuset

• Anonym (Bloody Mary)

Blödde 800 ml på några timmar. Enligt sjuksköterska så är det ganska normalt att blöda några dl men inte mer än ca 3 på en dag.

• dessi84

Jag fick missfall i v 18 för 3 veckor sedan. Då sa läkaren att jag skulle räkna med att nästa mens kulle bli riklig. Har inte fått mens än, men efter att jag fick mitt utomkvedshavandeskap i maj förra året så hade jag mycket kraftigare mens, mer blod och fler dagar. Dock var det ingen som varnade mig för det då. Men det är ju liknande situationer.

Svar på tråden Hjälp snabbt! Missfall hur mycket blod??