• Äldre 25 Feb 09:42
    18344 visningar
    7 svar
    7
    18344

    Influensa 2018!

    Hej!

    Influensan i år har varit något väldigt speciell. Först feber några dagar (39 grader) och ont i hela kroppen sen en huvudverk som inte var av dess like med ont bakom ögonen i 2 dagar. Sen kom rinnandenäsasymtomet en dag och nu har jag fått problem med magen . Varje gång som jag äter så blir jag jätte illamående och får halsbränna. Varit så i 2 dagar nu. Min fråga är vad är detta, alltså illamåendet? Mår i övrigt rätt bra nu men illamåendet gör mej helt färdig . Fler som har detta symtom på /i sin influensa?.

    Tacksam för svar.

    Med vänlig hälsning Fredrik

  • Svar på tråden Influensa 2018!
  • Äldre 25 Feb 10:18
    #1

    Jag var illamående hela perioden. Ingen matlust. Inget var gott. Matlusten kom tillbaka två veckor efter att jag blivit frisk.
    Sambon kände inget av det.

  • Äldre 25 Feb 11:08
    #2

    Okej, hur länge var du sjuk totalt ? Är själv inne på min 8e dag nu. Börjar bli rastlös ????.

  • Äldre 25 Feb 12:55
    #3

    Nio dagar. Sen var jag ?frisk? två dagar, mådde helt okej men snorig och lite huvudvärk. Sen fick jag bihåleinflammation och var sjuk en vecka till.


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Äldre 25 Feb 13:05
    #4

    För mig började det med feber och värk i kroppen. Mådde illa och kräktes första dagen. Sedan bara som en kraftig vanlig förkylning med ihållande feber och ont i ögonen. Har fortfarande feber och är inne på dag 9. Känner mig ganska pigg på dagarna. Iaf så att jag orkar ta hand om sjuka barn hemma, men framåt eftermiddagen stiger febern till över 40 grader och jag känner mig helt färdig.

    Åttaåringen har haft feber i fyra dagar nu och väldigt ont i huvudet och ögonen. Också ganska pigg dagtid men blir sämre framåt eftermiddagen.

    Sexåringen har körtelbuk så han har extremt ont i magen och kräks varje dag. Får inte behålla mat eller vätska. Hög feber i fem dagar och helt matt i kroppen. Inlagd med dropp sedan två dagar.

    Ettåringen har ingen hög feber men snorar och hostar massor.

  • Äldre 25 Feb 13:34
    #5

    Min ettåring med influensa verkar också bli illamående när hon äter. Hon hade hög feber i 6-7 dagar och är nu inne på dag 2 utan febern men illamåendet sitter i. Något bättre idag än igår. Verkar funka bäst med små portioner.

  • Äldre 25 Feb 16:16
    #6

    Jag mådde illa och kräktes en dag (typ tredje dagen jag var sjuk), i övrigt var det mest hög feber och huvudvärk och kände mig allmänt sjuk. En vecka tog det, och sen två veckor till med hosta och trötthet, men då kunde jag jobba. 

  • Äldre 3 Mar 09:45
    #7

    Jag hade en ganska kortvarig preiod med feber och trötthet men har haft fruktansvärt ont i muskler och leder i över en vecka efteråt och haft nackspärr i över två veckor nu, fått höra att muskelvärken kan hålla i sig i 1-2 veckor till

Svar på tråden Influensa 2018!