• Anonym (anni)

Ni med positiva erfarenheter av hormonspiral

Funderar på att sätta in en hormonspiral - men är ganska skraj då jag både hört och läst så mycket negativt om det.

Har tidigare haft en p-stav, men tog ut den för ett år sen då jag gick upp mycket i vikt.

Är det någon här som har/haft positiva erfarenheter av hormonspiral? Har ni sluppit viktökning, humörsväningar osv? För & nackdelar?

Eller är det någon som använder sig av nåt mer ?alternativt?, typ som pressar etc? :)

• Svar på tråden Ni med positiva erfarenheter av hormonspiral
  • Anonym (anni)

Pessar skulle det stå!

• Anonym (Anonymious)

Jag har haft hormonspiral i 5 år. Supernöjd! Min pms blev bättre, och ingen mens alls. Dock hade jag småblödningar ca ett halvår. Efter det, inte en droppe. Förstår inte hur man orkar ha mens. :)

• Anonym (....)

Är inne på min 5:e spiral. Jag är jättenöjd, har inte fått några biverkningar alls och har sluppit mensen.

• Anonym (anni)

Vad härligt! Ingen av er som gått upp i vikt eller så? 2 personer jag känner berättade att deras kroppar stötte bort deras spiral. Oroar mig lite över det..

• Anonym (....)
    Anonym (anni) skrev 2018-02-25 18:29:55 följande:

Vad härligt! Ingen av er som gått upp i vikt eller så? 2 personer jag känner berättade att deras kroppar stötte bort deras spiral. Oroar mig lite över det..

Jag har inte gått upp i vikt av spiralen.
  • Anonym (Anonymious)
    Anonym (anni) skrev 2018-02-25 18:29:55 följande:

Nej, inte ett gram. :)
  • Anonym (En till anonym)

Håller med föregående talare, inga problem alls och ingen mens, toppen!

• Anonym (Jaydess)

Har haft spiral i ett par år, har fortfarande mens men mindre pms och mensvärk, kan ibland ha lite ont av den även när jag inte har mens, men annars har jag bara bra erfarenheter och rekommenderar absolut!

• Anonym (anni)
    Anonym (Jaydess) skrev 2018-02-26 00:20:01 följande:

Har haft spiral i ett par år, har fortfarande mens men mindre pms och mensvärk, kan ibland ha lite ont av den även när jag inte har mens, men annars har jag bara bra erfarenheter och rekommenderar absolut!

Ont? Alltså att du får ont av själva spiralen?
Svar på tråden Ni med positiva erfarenheter av hormonspiral