• Muhuu

Slutat med Azalia minipiller, verkar vara ”skengravid”?! Blir galen

Hejsan, är det någon här som kanske vet någonting om att vara ?skengravid??

Jag slutade med mina minipiller Azalia för ungefär två veckor sedan för att jag hamnade i en ganska djup depression trots att livet är på topp. (Ville kolla ifall pillrerna hade nått att göra med saken)

För ungefär en vecka sen slarvade jag och min pojkvän lite med skyddet och cirka fyra dagar efter det började jag känna gravidsymptom. Då vill jag påpeka att jag har hunnit ha alla symptom, molvärk i magen, illamående, ont i ländryggen, öm i brösten, andfåddhet, onormalt kissnödig och humörsvängningar!

Jag har testat med två olika gravtest men dom visar negativt, gissar det är för tidigt att kolla med tanke på att det bara är nio dagar sedan vi slarvade. Men jag började ju såklart googla om saken och släppte hoppet om att vara gravid ganska snabbt, hittade en massa trådar om folk som vart skengravida efter pillerstopp.

Så min fundering i det hela, har någon av er några erfarenheter av det? Vet nån hur länge sånt här pågår? Eller har någon nått tips om hur man kan få det att kännas bättre? Känns ganska värdelöst att gå omkring och känna sig gravid utan en bebis i magen!

• Svar på tråden Slutat med Azalia minipiller, verkar vara ”skengravid”?! Blir galen
  • Iowhannah

Det är för tidigt för att ens ha symptom bara fyra dagar efter oskyddat samlag. Jag tror mer att det är din kropp som reagerar på hormonomställningen. Jag har läst om andra som reagerat på liknande sätt när de slutat med hormonellt p-medel (själv minns jag inte riktigt, men tror inte att jag reagerade så) men jag har ingen aning om hur man kommer förbi det.

Fick du din pillerblödning (om man ens har det med minipiller) som du skulle?

• Muhuu
    Iowhannah skrev 2018-02-25 19:36:09 följande:

Det är för tidigt för att ens ha symptom bara fyra dagar efter oskyddat samlag. Jag tror mer att det är din kropp som reagerar på hormonomställningen. Jag har läst om andra som reagerat på liknande sätt när de slutat med hormonellt p-medel (själv minns jag inte riktigt, men tror inte att jag reagerade så) men jag har ingen aning om hur man kommer förbi det.

Fick du din pillerblödning (om man ens har det med minipiller) som du skulle?

Tänkte just detsamma, att det är för tidigt för symptom :) nej har inte haft någon blödning alls och minipillrerna tog bort mina blödningar nästan helt. Men varför jag reagerar lite extra mycket är för att sist jag slutade en sväng med pillrerna, för ungefär 1,5 år sen, så fick jag inge symptom alls och hamna tillbaka i min vanliga cykel jättesnabbt.
Svar på tråden Slutat med Azalia minipiller, verkar vara ”skengravid”?! Blir galen