Slutat med Azalia minipiller, verkar vara ”skengravid”?! Blir galen
Hejsan, är det någon här som kanske vet någonting om att vara ?skengravid??
Jag slutade med mina minipiller Azalia för ungefär två veckor sedan för att jag hamnade i en ganska djup depression trots att livet är på topp. (Ville kolla ifall pillrerna hade nått att göra med saken)
För ungefär en vecka sen slarvade jag och min pojkvän lite med skyddet och cirka fyra dagar efter det började jag känna gravidsymptom. Då vill jag påpeka att jag har hunnit ha alla symptom, molvärk i magen, illamående, ont i ländryggen, öm i brösten, andfåddhet, onormalt kissnödig och humörsvängningar!
Jag har testat med två olika gravtest men dom visar negativt, gissar det är för tidigt att kolla med tanke på att det bara är nio dagar sedan vi slarvade. Men jag började ju såklart googla om saken och släppte hoppet om att vara gravid ganska snabbt, hittade en massa trådar om folk som vart skengravida efter pillerstopp.
Så min fundering i det hela, har någon av er några erfarenheter av det? Vet nån hur länge sånt här pågår? Eller har någon nått tips om hur man kan få det att kännas bättre? Känns ganska värdelöst att gå omkring och känna sig gravid utan en bebis i magen!