• humlan00

    Sjukskrivning?

    Ni som varit sjukskrivna under era graviditeter,

    Hur länge var ni sjukskrivna?

    Pga av vad?

    Påverkas föräldrapenningen om man är sjukskriven några månader innan bf?

  • Svar på tråden Sjukskrivning?
  • Anonym (Y)

    Från vecka 8 till förlossningen. Jag mådde så illa.

    Sjukskrivning skyddar din sgi.

  • Iowhannah

    Blev sjukskriven i vecka 15 (men hade behövt det tidigare) pga depression. Är nu i vecka 22 och räknar med att vara sjukskriven fram till förlossning.

  • Anonym (Sjukskriven alla 3 graviditeter)

    Med första barnet blev jag heltidssjukskriven från vecka 24-25 till förlossningen pga kraftig foglossning och ryggvärk.

    Med barn nummer 2 blev jag sjukskriven i vecka 18 pga lågt blodvärde (82) sedan halvtidssjukskriven till graviditetspenningen i vecka 32.

    Med barn nummer 3 pga foglossning och blev sjukskriven i vecka 28 fram tills vecka 32 då jag fick graviditetspenningen.

  • Anonym (Foglossning)

    Vid sista graviditeten blev jag sjukskriven på heltid från vecka 10 fram till förlossningen pga. foglossning.

  • Anonym (V 30)

    100% sjukskriven från v 30 pga mycket kraftig foglossning. Hasandes på kryckor!

  • Jemp

    Sjukskriven 50% från vecka 20 för foglossning i första graviditeten.

    Det påverkar inte din SGI.

  • Anonym (Foglossning)

    Med första barnet blev jag heltidssjuksriven från vecka 22 pga. foglossning.

  • Anonym (K)

    50% från v 22 och sedan 100% från v 26 till bf pga foglossning (är idrottslärare). Sjukskrivning skyddar SGI:n så fp påverkas inte.

  • Hanna01

    Sjukskriven from typ v 8-34 pga hyperemesis (extremt illamående och kräkningar), sen gravidpenning efter det.

  • jennie08

    Jag blev sjukskriven i 9 veckor pga extremt illamående och kräkningar. Mellan vecka 7-15 i graviditeten.

Svar på tråden Sjukskrivning?