• Hannis88

Spökveckor?

Existerar egentligen dessa spökveckor?

Är i v. 16 (15+2) och känner plötsligt inga symtom alls av att vara gravid.

Magen är mindre svullen och "växtvärken" är som bortblåst. Känns däremot litegrann i magen när jag ska böja mig ner och knyta skorna samt att bröstvårtorna fortsätter ömma.

Ni som varit med om dessa spökveckor där ni seriöst funderat på huruvida ni var gravida eller inte får gärna dela med er om erfarenheterna :)

• Svar på tråden Spökveckor?
  • Akireb

Hej!

Jag är gravid för fjärde gången med mitt tredje barn.

Jag har i mina två första graviditeter haft soövlveckor runt v13-18. Alla symptom minskade men kom tillbaka runt v18. Födde två friska barn.

Tredje graviditeten så kände jag mig gravid men ändå inte. Vissa symptom försvann och jag hade bara en olustig magkänsla. Va på rul i v19 och fick reda på att barnet inte levde.

Nu är jag gravid igen och mina gravidsymptom avtog runt v13 till v17. Mådde iof illa men magen mjuknade och brösten slutade ömma. Symptomen kom tillbaka runt v18 kom allt tillbaka.

Nu är jag i v32.

Jag skulle påstå att spökveckorna existerar, då barnet växer i magen och man går igenom olika faser.

Men man ska inte glöma att allas graviditeter är olika :)

• nettanangel

Hej.
    Jag är gravid i v 15+6, och känner mig inte alls gravid längre. när jag vaknade i morse såg jag inte heller gravid Ut.. Jag är så otroligt orolig att jag återigen fått eller får ett MA.. Hur gick det för dig TS???

• Hannis88

Inte varit aktiv på familjeliv på ett par månader, men allt har iaf gått bra och har nu en liten pojke på 7 veckor i min famn :)

Svar på tråden Spökveckor?