Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Endometrios, mykoplasma och extrem längtan efter barn!

Rultan-Utomlands tar de mycket mer allvarligt på detr här med infektioner i underlivet. Jag har gjort mensblodtest i Aten hos en klinik som heter Serum, och om man hittar något där så får båda parter en 25dagars antibiotikakur, både mannen och kvinnan måste medicineras samtidigt (annars bollar man bara infektionen mellan varandra). De testar för ureplasma, mykoplasma, hidden clamydia och en del annat. Så om du vill kolla om dig ordentligt kan jag rekommendera det testet. Man gör det hemifrån och skickar provröret till dem med post. Recept ingår om något hittas.

Googla på ivfserum Aten så hittar du hemsidan. Mensblodtestet hittar man under infektion screening.

• UndrandeSökare
    Rultan11 skrev 2018-03-01 12:11:00 följande:

Ska tilläggas att han gjorde en gynundersökning men såg inget mer än att slemhinnan i livmodern var tjock, eller vad han sa... Så jag nojar mig lite för att det ska ha blivit ett utomhavandeskap.

Boka en ny gyn till för vul om 2 veckor så ser man mer föreslår jag. 
    I början ser man bara en förtjockad slemhinna, senare ser man en hinnsäck och och  ytterligare längre fram kan man se ett foster. Inte föränn i v.8+0 så brukar jag göra vul för då kan man se ett foster med hjärtslag.

Bra att du fick ta blodprov och mäta hcg, allt över 5 betyder gravid, men ska helst vara mellan 50-100 som startvärde. Är det för lågt så är det stor risk för missfall.

Lycka till och hoppas det går bra.
  • UndrandeSökare
    Rultan11 skrev 2018-03-01 12:56:11 följande:

Jag gjorde nyss ett test hemma och jag är gravid i 1-2 veckan visar testet.

Då kanske det inte är så konstigt att han inte såg något i livmodern?

Grattis till plus ! Vilken dag skulle du få svar på hcgprovet?
    Allt över 5 betyder gravid men ska helst vara minst 50-100, sen tar man om provet några gånger med några dagars mellanrum för att se att det ökar normalt.
    Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt är normalt. 

Med hcgblodprov kan man följa utvecklingen mycket längre eftersom Clearblue digitala bara kan visa gravid 1-2, gravid 2-3 och gravid 3+, sen kan de inte visa högre siffror än så. 
  • UndrandeSökare
    Rultan11 skrev 2018-03-01 13:43:05 följande:

Tack! Det känns helt otroligt. Jag hade ställt mig in på att vi skulle få försöka länge, och så går det nästan direkt.

Imorgon trodde läkaren, han skulle ringa när han fått svaret. Hoppas hoppas att det visar normala värden!

Hcg utveckling
    v.4: 4-426,
    v.5: 19-7340,
    v. 6: 1080-56.500,
    v.7-8: 7650-229.000
    v.9-12: 25.700- 288.000
Svar på tråden Endometrios, mykoplasma och extrem längtan efter barn!