• Anonym (TS)

Ni som blev gravid under mensen eller när det vara ”omöjligt” !

Finns det någon hör inne som blivit gravid under ?säkra perioder? och som har en lång menscykel ? Min cykel är 30-35 dagar . Hade mens 27 januari 2018 , mensen tog slut 31 januari . Hade oskyddat samlag den 1 februari . Enligt kalender och mina uträkningar hade jag ägglossning den 13-15 februari.Så det är väl helt omöjligt att bli gravid ? Jag har ingen ?normal? cykel på 28 dagar så det borde väl vara rätt så säkert . Idag är jag på dag 31 ingen mens ännu men den kommer nog . Trots detta kan jag inte sluta stressa . Hade jag varit gravid så hade vi blivit glada trots att det inte var planerat . Men chanserna är väl nästan 0 ?

• Svar på tråden Ni som blev gravid under mensen eller när det vara ”omöjligt” !
  • Anonym (öh)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-27 10:05:39 följande:

Finns det någon hör inne som blivit gravid under ?säkra perioder? och som har en lång menscykel ? Min cykel är 30-35 dagar . Hade mens 27 januari 2018 , mensen tog slut 31 januari . Hade oskyddat samlag den 1 februari . Enligt kalender och mina uträkningar hade jag ägglossning den 13-15 februari.Så det är väl helt omöjligt att bli gravid ? Jag har ingen ?normal? cykel på 28 dagar så det borde väl vara rätt så säkert . Idag är jag på dag 31 ingen mens ännu men den kommer nog . Trots detta kan jag inte sluta stressa . Hade jag varit gravid så hade vi blivit glada trots att det inte var planerat . Men chanserna är väl nästan 0 ?

Hur menar du att du har säkra perioder när du inte vet hur din cykel ser ut?
  • Anonym (TS)

Jag vet att den alltid är 30-35 ! Därför är dagen efter mens väldigt ?säker? har aldrig haft en cykel på 28-29 .

• Anonym (öh)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-27 10:13:18 följande:

Jag vet att den alltid är 30-35 ! Därför är dagen efter mens väldigt ?säker? har aldrig haft en cykel på 28-29 .

Fattar inte, har ni bara sex dagen efter att du haft mens? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (öh) skrev 2018-02-27 10:23:04 följande:

Fattar inte, har ni bara sex dagen efter att du haft mens? 

Haha nej då ! Men just denna gången hade vi oskyddat och det händer ibland att vi har oskyddat exakt efter mens .
  • Anonym (öh)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-27 10:36:01 följande:
    Haha nej då ! Men just denna gången hade vi oskyddat och det händer ibland att vi har oskyddat exakt efter mens .
    Då är du inte gravid.
  • Anonym (TS)
    Anonym (öh) skrev 2018-02-27 10:49:46 följande:

Då är du inte gravid.

Det är så jag tänker att det kan inte vara möjligt !
  • Anonym (öh)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-27 10:54:01 följande:
    Det är så jag tänker att det kan inte vara möjligt !
    Varför funderar du ens över det på dag 31 när du har upp till 35 dagars cykel?
  • Anonym (Tess)

Ledsen men ÄL kan komma tidigare!

Vi hade oskyddat sex 12 dagar innan beräknad ÄL, jag får dessutom väldigt starka känningar, brukar vara prick på dagen men klart som fan att den kommer för tidigt just den månaden!

Blev gravid såklart, blev abort för oss då

• Anonym (TS)
    Anonym (öh) skrev 2018-02-27 10:55:45 följande:

Varför funderar du ens över det på dag 31 när du har upp till 35 dagars cykel?

För att konstigt nog så har mensen de sista 3 månaderna kommit på dag 31 . Och jag har inga symptom på mens burkar vanligtvis ha mensvärk dagen innan.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Tess) skrev 2018-02-27 10:59:30 följande:

Ledsen men ÄL kan komma tidigare!

Vi hade oskyddat sex 12 dagar innan beräknad ÄL, jag får dessutom väldigt starka känningar, brukar vara prick på dagen men klart som fan att den kommer för tidigt just den månaden!

Blev gravid såklart, blev abort för oss då

Jag förstår att den kan komma tidigare ! Men det är nog för de kvinnor som har regulbunden mens eller ingen lång cykel ? Jag har tidigare haft väldigt lång perioder mellan mens 35-48 men det blev bättre efter att jag fick min son ( det tog lång tid att bli gravid) hade sällan ägglossning osv. Hade du regelbunden mens annars ? Med en cykel på 28-29?
Svar på tråden Ni som blev gravid under mensen eller när det vara ”omöjligt” !