• loopy

Hur länge kan man spara urin?

Kanske låter märkligt, men...
    Om man ska göra en gravtest och inte har den hemma utan kissar i en kopp för att testa lite senare. ( morgonurin alltså) Hur längre tror ni är rimligt att spara det? 1 timme eller 3? Nån som vet?

• Svar på tråden Hur länge kan man spara urin?
  • turia

till em borde ju gå..bara det står i kylen,,,

• loopy

Nej gud! Ska jag ställa det där. Känns lite snuskigt så det står med lite papper över inne på toa.

• Firren

Du bör ställa det i kylen. ställ det i en plastpåse som sluter tätt, annars kan det nog vara osäkert.

• turia

du kan ju gå på vårdcentralen låna rör, eller kissa i en urkokad glasbehållare...För i kylen bör det stå om du ska ha det senare..

• Sweetie

Det måste in i kylengumman om det ska hålla sig tills em!!

In med det bland alla grönsakerna nu... hi hi*ironi*

Håller tummar och tår att du oxå testar +!!

Kramizar

Sweetie v5

• loopy

*tar sin lilla kopp och går lydigt till kylskåpet*

• Katriin

men....jag ska på inskrivningen i september och jag ska inte va där förren kl 13 och måste därför kissa i en burk så länge och min barnmorska sa att jag bara kan lägga den i väskan eller så, så länge för i kylskåpet behövde den inte stå i ????

konstigt haha aja men det är la kanske lite bra att ha den där då

• loopy

Men G*R*A*T*T*I*S Sweetie!!! Hade inte en aning om att du testat positivt! Var tvungen att klampa in i ditt krypin och skutta omkring! Släng hit lite baciller nu bruden!

• turia

catrin..på mina papper fr BM stod det klart o tydligt att urinen skall stå i kylen,,,kollade upp det nu...

Svar på tråden Hur länge kan man spara urin?