• Anonym (Fundersam)

Nocco utan koffein?

Jag undrar om någon vet varför det står på nocco burkarna utan koffein att det ej rekommenderas till gravida? Utan koffein är det ju bara vitaminer i stort sett? Jag har druckit nocco varje dag fram till nu och tänkte nu dricka en utan koffein men blev fundersam när jag såg att varningstexten fanns på dessa också. Någon som vet?

• Svar på tråden Nocco utan koffein?
  • Meriall

Jag hittade det här:

You should never take BCAA if you are pregnant or 

nursing a baby. BCAA has an adverse reaction on infants causing liver damage as well as releasing insulin from the pancreas, which can lead to low blood sugar in your infant. While there seems to be no adverse reaction to the mother, the baby gets whato you get while it is in the womb and if you are nursing.

Vet inte hur vetenskapligt belagt det är eller om det ens stämmer då det var från en random websida men för att vara på säkra sidan...

Det är alltså inte koffeinet som är problemet utan att det blir fel mängd aminosyror eller något sånt.

• Anonym (why)

Varför dricka den smörjan öht, gravid eller ej?

• Anonym (Öööhhh)
    Anonym (why) skrev 2018-02-27 12:31:23 följande:

Varför dricka den smörjan öht, gravid eller ej?

För att man vill.
  • Anonym (flower)

hade varit mer orolig för alla kemikalier än koffeinet. ät grönsaker om du vill ha i dig vitaminer. är du törstig drick vatten...

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-27 11:08:06 följande:

Jag undrar om någon vet varför det står på nocco burkarna utan koffein att det ej rekommenderas till gravida? Utan koffein är det ju bara vitaminer i stort sett? Jag har druckit nocco varje dag fram till nu och tänkte nu dricka en utan koffein men blev fundersam när jag såg att varningstexten fanns på dessa också. Någon som vet?

Nu var det länge sen jag läste om koffeinfritt så jag kommer inte ihåg alla exakta vetenskapliga ord.

När man vill ta bort koffeinet finns det två sätt att välja mellan. Det ena går ut på att använda massa kemikalier. Det andra var också icke hälsosamt men minns inte hur det var.

Summa summarum blev att det är mer skadliga saker i koffeinfritt än med koffein.
  • Tveksamt
    Anonym (Öööhhh) skrev 2018-02-27 12:42:31 följande:

För att man vill.

Ja, personen förutsatte nog att de dom dricker gör det frivilligt, det dom efterfrågades var nog snarare varför man vill det..
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Anonym (Öööhhh)
    Tveksamt skrev 2018-02-27 13:44:44 följande:

Ja, personen förutsatte nog att de dom dricker gör det frivilligt, det dom efterfrågades var nog snarare varför man vill det..

Så är det ju. Dumma frågor ger dumma svar.
  • Tveksamt
    Anonym (Öööhhh) skrev 2018-02-27 13:54:10 följande:

Så är det ju. Dumma frågor ger dumma svar.

Nej, dumma/tråkiga/trista personer ger dumma svar. Varför inte svara på varför man vill dricka det istället för att komma med självklarheter.

Jag för min del förstår inte varför man vill betala dyrt för att få i sig ämnen man kan få i sig genom att äta lite genomtänkt istället. Så förklara gärna.
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Anonym (Öööhhh)
    Tveksamt skrev 2018-02-27 14:10:53 följande:

Nej, dumma/tråkiga/trista personer ger dumma svar. Varför inte svara på varför man vill dricka det istället för att komma med självklarheter.

Jag för min del förstår inte varför man vill betala dyrt för att få i sig ämnen man kan få i sig genom att äta lite genomtänkt istället. Så förklara gärna.

TS undrade angående en varningstext på en burk Nocco. Tråden handlar om att ts vill dricka Nocco. Om någon skriver ?varför dricka smörjan osv? vilket är en dum fråga i detta fallet, då kan man råka få ett dumt svar tillbaka. Vill du diskutera varför du inte vill dricka Nocco, då får du starta en egen tråd.
  • Anonym (Jag kan jag kan!!)
    Tveksamt skrev 2018-02-27 14:10:53 följande:

Du behöver absolut inte förstå egentligen.... men

För att det är gott. Så nu fick du ett svar.
  • Anonym (Sugrör)

Of topic men Nocco ger starka frätskador på tänderna! Drick med sugrör :)

• Queennr1
    Anonym (Sugrör) skrev 2018-02-27 21:44:55 följande:

Of topic men Nocco ger starka frätskador på tänderna! Drick med sugrör :)

Va?sugrör förvärrar ju saken..
  • Anonym (Sugrör)
    Queennr1 skrev 2018-02-27 23:39:43 följande:

Va?sugrör förvärrar ju saken..

Nej, det gör det inte.
Svar på tråden Nocco utan koffein?