• Anonym (Vad är detta?)

Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!

Plötsligt kände jag hur det började sticka i ljumsken, längs med troskanten. Det försvann och har sedan dess kommit och gått med några minuters mellanrum. När det sticker till så sticker det verkligen till, det gör skitont. Kände efter. Och känner då en knöl som är ca 1 cm i diameter. Kanske lite större.

Smärtan sitter längs troskanten mellan lår och snippan.

Vad sjutton är detta? Och att hitta en knöl skrämmer ju livet ur en

• Svar på tråden Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!
  • SofieJ
    Anonym (Vad är detta?) skrev 2018-02-28 08:03:20 följande:

Pratat med vc och de sa att det troligen är lymfkörtlarna och jag skulle avvakta några veckor. Om den blir större skulle jag återkomma, och om den/de är kvar om några veckor skulle jag återkomma. Men de ansågs inte stora förrän efter 1,5 cm i diameter i ljumsken.

Det låter bra! Hoppas det lägger sig snart så att du slipper oroa dig för den nåt mer.
  • Hmmm91

Hej, 

Det låter som en så kallade femoralbråck (lårbråck) eller ljumskbråck.
    Om du har väldig ont, ska du kolla upp det. Speciellt om färgskiftning på huden. Den värsta komplikationen kan vara så kallade "akut inklämt bråck". 

Lycka till 

• Anonym (Vad är detta?)
    Hmmm91 skrev 2018-02-28 14:14:39 följande:

Hej, 

Det låter som en så kallade femoralbråck (lårbråck) eller ljumskbråck.

Om du har väldig ont, ska du kolla upp det. Speciellt om färgskiftning på huden. Den värsta komplikationen kan vara så kallade "akut inklämt bråck". 

Lycka till 

Tror inte det är bråck. Det är liksom som en hård knöl som är rund och jag kan flytta runt den lite. Eller det känns som jag kan flytta runt den.

Ringde vc igen och fick en tid nästa tisdag.
  • Anonym (Skojig)

Förmodligen cancer... kontakta läkare för en korrekt bedömning!

• Pope Joan II
    Anonym (Vad är detta?) skrev 2018-02-28 18:09:52 följande:
    Tror inte det är bråck. Det är liksom som en hård knöl som är rund och jag kan flytta runt den lite. Eller det känns som jag kan flytta runt den.

Ringde vc igen och fick en tid nästa tisdag.
    Du skulle ju avvakta några veckor?
  • SofieJ
    Pope Joan II skrev 2018-02-28 19:39:50 följande:

TS vågade nog inte chansa eftersom FL kryllar av folk som gärna skriker CANCERRRR!
  • Anonym (Vad är detta?)
    Pope Joan II skrev 2018-02-28 19:39:50 följande:

Började känna mig rädd
  • Anonym (Vad är detta?)

Inga stickningar har känts något mer. Men det spänner, ömmar och känns inte bra i ljumsken. Har uteslutit bråck då det nu är tre knölar i detta område som är stora. Ca 1 cm i diameter alla tre och ligger väldigt nära ytan. Känns om man smeker över huden.

Vad kan detta vara? Har inget sår eller annat tok från naveln och nedåt. Har ont/stelhet i höften. Men inget annat. Ska ha mens idag eller imorgon.

Någon med en teori? Helst någon annan än cancer.

• SofieJ
    Anonym (Vad är detta?) skrev 2018-03-01 14:49:32 följande:

Inga stickningar har känts något mer. Men det spänner, ömmar och känns inte bra i ljumsken. Har uteslutit bråck då det nu är tre knölar i detta område som är stora. Ca 1 cm i diameter alla tre och ligger väldigt nära ytan. Känns om man smeker över huden.

Vad kan detta vara? Har inget sår eller annat tok från naveln och nedåt. Har ont/stelhet i höften. Men inget annat. Ska ha mens idag eller imorgon.

Någon med en teori? Helst någon annan än cancer.

Ja, att du har en infektion i kroppen och immunförsvaret jobbar med att bekämpa den, vilket resulterar i svullna lymfkörtlar. Har svårt att se att du skulle få två nya tumörer på en dag...
  • Anonym (Vad är detta?)

Okej, hjälp mig nu

Enligt läkaren har jag bursit i höften. En inflammation.

Men läkaren sa att lymfkörtlarna svällde pga infektion inte inflammation. Och Snabbsänkan var normal.

Så någon kunnig?

Kan en inflammation ge förstorade lymfkörtlar?

Svar på tråden Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!