Inlägg från: Anonym (GÅTAN?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GÅTAN?)

Varför ska mannen ta första steget?

tankfull skrev 2018-11-14 08:25:07 följande:
    Men en fråga till dig: hur länge tycker du att det är normalt att älta den här frågan? Alternativen i början av trådstarten säger ju allt om vad du tycker om tjejer och deras beteende vid kontakt. Så ta inte kontakt då. Låt tjejerna göra det. De kanske inte väntar på dig utan bara inte är så intresserade, därför händer inget. En tjej som är intresserad kommer att visa det på ena eller andra sättet, men om du varken kan läsa av huruvida hon är intresserad eller inte intresserad så är du dömd att misslyckas. Det finns ingen mening med att älta vem som har det lättare eller svårare i dejtingvärlden - det förändrar inte resultatet.
    En fråga till dig:
    Du skriver att en tjej som är intresserad kommer att visa det. Vet du om att det finns tjejer som är för blyga, osäkra och blyga för att göra det?
  • Anonym (GÅTAN?)
    Anonym (GÅTAN?) skrev 2021-04-19 08:06:14 följande:
    En fråga till dig:
    Du skriver att en tjej som är intresserad kommer att visa det. Vet du om att det finns tjejer som är för blyga, osäkra och blyga för att göra det?
    Över ett dygn och inget svar. Finns det tjejer som är för blyga, osäkra och som inte vågar visa att dom är intresserade?
  • Anonym (GÅTAN?)
    Anonymajsj skrev 2021-04-20 09:39:48 följande:

Det har jag samma problem faktiskt. Finns en kille som brukar komma alltid med sin bror till den matäffären som jag jobbar i. Jag vet ju han är intresserad, hans bror också vet ju detta. Men han kommer och beställer samma sak varje gång. Han tittar och ler och sedan lämnar. Det blev nu nästan 8 veckor som de kommer och jag kunde inte ens fråga hans namn. Ge några tipsssss snälla:(

Ge honom en lapp, där det står "har jag Chans på dig?". Sen får han kryssa i Ja eller Nej.
    Eller så har du bara skrivit ditt Telefonnummer.

Jag har lämnat några lappar till tjejer i butik, men jag fick aldrig Napp. Det är för att jag är Kille.
  • Anonym (GÅTAN?)

Citat:

"Jag har aldrig stött på någon kille.

Jag hade fundering en gång om jag skulle göra det, men nej det blev inte av.

Killarna vill göra det, så jag ska inte ta ifrån deras uppgift, dom får fortsätta med det."

En svarade henne: 
    "Vaddå våran uppgift", vi lever inte på 1800-talet min vän så vad pratar du om? Vi vill inte alls göra det för det är inte roligt för en man att bli dissad så hade varit bättre för samtliga parter om ni gjorde detta oftare.

Tjejen igen: "
    Det hör till att killen börjar ragga. Så har det alltid varit. Skulle det vara roligare för oss att bli dissad menar du?

Även om jag skulle vilja så hade jag nog inte vågat. Jag har haft tanken någon gång, men det blev aldrig något. Så jag får vänta på att killarna gör det, även om jag inte brukar behöva vänta särskilt länge. Men visst var det oftare förut när man rörde sig mer ute i olika sammanhang."

• Anonym (GÅTAN?)
    Anonym (man) skrev 2021-04-30 16:49:33 följande:
    Ja det kan ju hålla med är är ta första steget, bäst att kolla det för definitionen av att ta första steget verkar variera nåt enormt. Vissa verkar tycka att vistas i samma rum är detsamma som att ta första steget.
    Ja, och många kvinnor tycker att dom tar första steget när dom tittar på honom, och ler.
  • Anonym (GÅTAN?)
    Anonym (P) skrev 2021-05-01 20:32:01 följande:
    Men är det verkligen så? Är intresserad av en man men han har en sån jäkla pondus att jag helt enkelt inte vågar ta första steget fast jag tror intresset är besvarat. Blir alldeles blyg fast jag inte är sån egentligen. Men har försökt ge signaler med blickar och så..han också om jag tolkat rätt...haha men ingen som faktiskt aktivt tagit kontakt...kanske lika rädda att bli avvisade båda två.
    Om en kvinna är intresserad så visar hon det. Kvinnor är inte för blyga, eller vågar inte. Om hon inte visar intresse, så är hon inte intresserad.
  • Anonym (GÅTAN?)
    Anonym (Girl) skrev 2021-05-01 22:19:22 följande:
    Om han verkligen är intresserad så kontaktar han dig igen.
    Är du helt säker på det?
Svar på tråden Varför ska mannen ta första steget?