• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • LifeOfBullshit
    saijda skrev 2018-04-19 07:23:17 följande:

Följs gärna åt om du vill <3

Åh hoppas hoppas hoppas då :0 vill så gärna plussa igen, är tredje försöket sedan missfallet!

Absolut! Det gör gärna jag med :)

Fy vad jobbigt med missfall :( <3
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-19 08:06:42 följande:

Stort grattis, va underbart!!!

Tack så mycket! :)
    lullis94 skrev 2018-04-19 09:26:08 följande:

Åh det låter precis som för mig. Vaknade med värdens mensvärk och skyndade mig på toa för att det inte skulle läcka men inte ett spår av blod :) jag brukar också alltid bli dålig/lösare i magen vid mens men nu är det åt motsatt håll, vet inte om det beror på att jag just ätit något som gjort mig hård i magen. Jag har beställt tester så ska jag testa imorgon om testerna kommit och mensen inte kommit :) det tog 13 månader med vår son så jag har räknat med att det ska ta tid men barnmorskan sa att man kan bli gravid redan 14 dagar efter man tagit ut staven så jag fick hopp att kanske skulle gå fortare men snarare tvärt om...

Åh det låter ju lovande trots allt! :) Hoppas hoppas att det går snabbare för er denna gång! Uppdatera gärna när testerna kommit :D
    BIM 18/19:e April, 2018
  • Ölandstoka
    saijda skrev 2018-04-18 19:46:03 följande:

Jag använder mig också av fertility friend, min mens blev oregelbunden efter missfallet i januari :/ innan det så hade jag 29 dgr men nu har jag 31 dgr. Hade längre mellan ÄL och mens innan missfallet också :(

Jag kan ha räknat fel också, enligt WomanLog hade jag ÄL 11 april och BIM tidigast 23 april. Men enligt fertility friend så har jag ÄL 12 april och BIM tidigast 25 april. :0

När har du ÄL och BIM då? :)

Jag har allt mellan 10 och 16 dagar mellan äl och mens enligt fertility friend, så det är väldigt svårt att veta när bim är. Hade äl 12e men jag är ingen testare, har inget hemma ens, så jag låter det vara bara, har jag fortfarande inte fått mens den 28e (vilket är en lördag) så beställer jag hem ett test :) När tänker du testa?
  • saijda
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 09:35:41 följande:

Fy vad jobbigt med missfall :( <3

Åh vad roligt och spännande :) ja det var verkligen jobbigt men hoppas att det är vår tur för ett pluss och att fröet vill stanna <3

Tack så mycket! :)Åh det låter ju lovande trots allt! :) Hoppas hoppas att det går snabbare för er denna gång! Uppdatera gärna när testerna kommit :D

• saijda

Fy vad jobbigt med missfall :( <3Tack så mycket! :)Åh det låter ju lovande trots allt! :) Hoppas hoppas att det går snabbare för er denna gång! Uppdatera gärna när testerna kommit :D

Åh vad roligt och spännande :) ja det var verkligen jobbigt men hoppas att det är vår tur för ett pluss och att fröet vill stanna <3
  • saijda
    Ölandstoka skrev 2018-04-19 09:40:09 följande:

Jag har allt mellan 10 och 16 dagar mellan äl och mens enligt fertility friend, så det är väldigt svårt att veta när bim är. Hade äl 12e men jag är ingen testare, har inget hemma ens, så jag låter det vara bara, har jag fortfarande inte fått mens den 28e (vilket är en lördag) så beställer jag hem ett test :) När tänker du testa?

Svårt det där med att få det uträknat exakt :0 jag testar inte heller, tempar bara och litar på det :) har inte heller något graviditetstest hemma för vet inte om jag kan hålla mig till minst BIM annars. Men tänkte testa som förra gången. Dvs på BIM+3 beroende på min temp o symtom :$
  • lullis94

Hoppas hoppas att det går snabbare för er denna gång! Uppdatera gärna när testerna kommit :D

Det är redan 15 månader sedan jag tog ut staven så det går inte snabbare än sist, men får hoppas att det ibte dröja allt för länge. Egentligen gör det inget om det inte blir något nu för barnets skull för då slipper den riskera att bli en julbebis och istället bli en januaribebis så det är väl därför det skulle ta sig nu bara för att det egentligen är sämsta månaden på året för barnet. Men det visar sig på stickorna framöver!
  • nufårvise
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 06:04:47 följande:

Min oro var fullständigt obefogad tydligen. Idag fick jag ett + på stickan :D Med clearblue digitalt! Är som i en dimma just nu! 14:e försöket för mig och min man och ÄNTLIGEN tog det sig!!! Är så sjukt lycklig just nu ;u; <3

Lycka till alla andra nu! Jag håller tummar och tår för er! <3

Åh! Grattis så härligt! Njut
  • storformatare

Ni som verkar kunna det här, jag är idag på ÄL+7, är det för tidigt att testa? Är så otålig :) första försöket med första barnet och jag har noll tålamod när det kommer till denna väntan, haha!

• levisen

Hejsan !! Ville dela med mig av mina ovanliga symptom innan jag fick ett plus i Mars till er som hoppas på plus denna månaden <3 eftersom dom är ovanliga så tänkte jag att det vore bra att få ner dom :D eftersom de flesta tittar efter symptom som illamående och så! Jag har inte mått illa förrän i vecka 10 när jag skulle måla naglarna :p

7 dagar innan och fram till BIM

- migrän med en lååång synrubbning vid två tillfällen (4-5 timmars aura innan huvudvärken) jag är en van "migränare" då jag fått det många gånger i mitt liv och synrubbningen har aldrig varit så stark och lång.

- dimmig syn och väldigt blanka ögon

- enorm sveda djuuupt i maggropen under två dygn

- småsmå finnar på halsen och käklinjen

- förstoppning!

- cigg smakade skit helt plötsligt

• saijda
    levisen skrev 2018-04-19 12:04:52 följande:

Hejsan !! Ville dela med mig av mina ovanliga symptom innan jag fick ett plus i Mars till er som hoppas på plus denna månaden <3 eftersom dom är ovanliga så tänkte jag att det vore bra att få ner dom :D eftersom de flesta tittar efter symptom som illamående och så! Jag har inte mått illa förrän i vecka 10 när jag skulle måla naglarna :p

7 dagar innan och fram till BIM

- migrän med en lååång synrubbning vid två tillfällen (4-5 timmars aura innan huvudvärken) jag är en van "migränare" då jag fått det många gånger i mitt liv och synrubbningen har aldrig varit så stark och lång.

- dimmig syn och väldigt blanka ögon

- enorm sveda djuuupt i maggropen under två dygn

- småsmå finnar på halsen och käklinjen

- förstoppning!

- cigg smakade skit helt plötsligt

Hej, åh tack för att du delar med dig av dina symtom :) för någon dag sedan hade jag sån migrän (är också migränare) och de andra symtomen (minus cigg) har också dykt upp i samband :0

Kanske också är gravid men vågar inte testa, är på tidigast ÄL+7 kanske är längre, osäker på äl datumet :/ vågar inte testa mig än :0
Svar på tråden BIM april 2018