Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Fick el i mig. Besöka sjukhus?

Igår när jag städade badrummet så gjorde jag något jätte dumt. I ena handen höll jag dusch slangen och i andra handen en trasa.

Då sprutade jag vatten på uttaget samtidigt som jag med andra handen tvättade med trasan.

Då började det blixtra och det var jätte obehagligt och gjorde ont i handen. Då började handen domna (pirra) och det har hållit sig sedan igår. Det är jätte obehagligt och jag har ingen känsel i min hand.

Jag är ju orolig även för hjärtat så frågan är om jag ska åka in akut?

• Svar på tråden Fick el i mig. Besöka sjukhus?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kj) skrev 2018-02-28 12:43:01 följande:

Tycker du ska ringa 1177 iallafall och rådfråga där

Då gör jag väl det
  • Anonym (Orolig)
    John22 skrev 2018-02-28 13:00:26 följande:

Eh, trolltråd? Det finns väl ingen vuxen människa som sprutar en massa vatten på ett eluttag.

Jag gör det för jag lider av tvångstankar och vill ha de rent hemma hos mig. Jag gör massa andra dumma saker också och nej jag trollar inte..
  • Anonym (Orolig)
    Fia 28 skrev 2018-02-28 13:16:53 följande:

Precis. Och har man helt tappat känseln i handen så visst sjutton söker man vård ganska direkt.

Ska jag gå akut?
  • Anonym (Orolig)
    sextiotalist skrev 2018-02-28 14:14:07 följande:

Skulle tippa på att du ska kontakta 1177. Om inte säkringen gick vid detta tillfälle bör du även kontakta din hyresvärd (eller en elektriker om du inte hyr din bostad) för helst ska jordfelsbrytaren lösa ut vid sådant tillfälle.

Och ett tips, vatten och el är inte en bra kombination. Nästa gång du vill göra rent eluttaget, så tar du ut säkringen (eller slår ifrån snabbsäkringen) och dammsuger rent uttaget.

Nej säkringen gick inte. Men jag vågade inte röra uttaget efteråt. Jag står i kö och väntar på att få prata med 1177
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kj) skrev 2018-02-28 14:51:45 följande:

Lycka till!!

1177 tyckte jag skulle avvakta till nästa vecka. Hon tyckte att jag bara har fått en chock.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (.) skrev 2018-02-28 18:46:39 följande:

Det krävs rätt mycket för att få ström i sig, strömstyrkan minskar snabbt med avståndet. Det går att släcka elbränder i elurtag geom att spruta vatten direkt i urtaget OM man ve HUR man ska göra.

Då det handlar om 110V är sannolikheten att få en stöt, som dessutom knappt känns, via detta förfarande lika sannolikt som att månen är gjord av ost.

För att få en stöt som ger domningar uppemot ett dygn krävs det 380V...

Men det jag är orolig för är att mitt hjärta ska/har påverkats på negativt sätt med tanke på att jag höll slangen i andra handen. Eller jag kanske oroar mej i onödan?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (.) skrev 2018-02-28 18:56:34 följande:

Sök hjälp.

För ditt tvångsmässiga beteende att skriva en massa hittepå.

Och bättra på läsförståelsen.

Era jävla idioter JAG HITTAR INTE PÅ! Jag fick el i mig från uttaget varför ska man hitta på något sånt ??
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (123) skrev 2018-02-28 18:56:17 följande:

Visserligen tror jag detta är en trolltråd, men men.

Att få 110V genom handen är inget farligt och gör inte så man förlorar känsel. Om duschslangen är av metall så gick strömmen allra troligast från uttaget, via vattnet och sedan direkt ner via slangen ner i jord. Dvs strömmen passerade inte ens genom din hand.

Ja duschslangen är av metall, och jag höll den i vänstra handen och trasan i högra handen och det var i högra handen som jag fick stöt medan jag torkade uttaget med vatten
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (.) skrev 2018-02-28 19:29:12 följande:

Så det blev en ljusbåge från urtaget till trasan?

Vad menar du med ljusbåge?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (ABC) skrev 2018-02-28 19:34:43 följande:

Alltså Har du ett eluttag inne i duschen? En duschsslang är inte särskilt specielt lång. Och för att tvätta med trasa med ena handen samtidigt man sprutar med duschen med andra handen så betyder det att eluttaget måste sitta väldig nära duschen. Och där finns regler för hur nära ett uttag får sitta. Tvivlar på att det får sitta inom räckhåll av slangen iallafall

Uttag och uttag. Jag syftar på knappen som man trycker när man kommer in i badrummet för att tända lampan. Och ja slangen är så lång så jag kan gå med den i hela badrummet (har ett jätte litet badrum)
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (ABC) skrev 2018-02-28 19:34:43 följande:

Alltså Har du ett eluttag inne i duschen? En duschsslang är inte särskilt specielt lång. Och för att tvätta med trasa med ena handen samtidigt man sprutar med duschen med andra handen så betyder det att eluttaget måste sitta väldig nära duschen. Och där finns regler för hur nära ett uttag får sitta. Tvivlar på att det får sitta inom räckhåll av slangen iallafall

Uttag och uttag. Jag syftar på knappen som man trycker när man kommer in i badrummet för att tända lampan. Och ja slangen är så lång så jag kan gå med den i hela badrummet (har ett jätte litet badrum)
Svar på tråden Fick el i mig. Besöka sjukhus?