h019 skrev 2018-02-28 14:11:46 följande:
Alla är vi olika, det vet ni ju. Detta är ett problem som vi har hemma. Jag är lite kaosig som människa och har alltid varit det, Min sambo är städ hitler och letar fel överallt fast det aldrig är han som städar? Hans ?eget stök? är inget problem men så fort något jag stökat till blir det hus i helvete. Har nån samma problem och hur hanterar ni det?
Jag är MYCKET stökig.
Han är sjukligt pedantisk. SJUKLIGT. verkligen.
Han städar, ploclar undan, dammsugar, diskar(ingen diskmaskin i vår lgh), putsar fönstren, viker tvätten, lagar hel och halvfabrikat och hamrar och spikar.
Jag tvättar kläder och lagar middag från grunden och bakar och syr.
Vi har hållit ihop i 14 år så det går.
Man måste bara hitta sin plats i hushållet.
Folk blir chockade över att jag inte gör något men jag gör annat-sånt som passar min talang.tex kan han knappt starta datorn utan instruktioner.Jag fixar hans mobil,bil,tv,stereo, allt tekniskt.Jag fixar allt pappersarbete, alla räkningar.
Jag undrar hur han skulle klara sig utan mig och han undrar hur jag skulle klara mig utan honom.
Allt går bara man vill och är villig att inse att vi har olika styrkor och svagheter som vi måste lära oss att leva med.Du kommer aldrig hitta någon som är exakt som dig i alla
avseenden.Vi är alla olika.