• matte3000

Min pojkvän gjorde slut utan förvarning

Jag och min pojkvän var tillsammans ca 1,5 år. Vi levde ihop i lite mindre än 1 år. Förra veckan gjorde han slut.

Innan var allt som vanligt. Dagen innan tittade vi på ny lägenhet. Vi skrev till djurskyddet för att adoptera en hund, vi gjorde planer för sommaren. Efter ett struntbråk gjorde han slut och berättade att han tyckt förhållandet varit dåligt några veckor. Han låtsades som ingenting. Han är nu orubblig i sitt beslut och säger att han måste hitta sig själv. "Vi är på olika platser i livet" och allt det där.

Tror ni han kommer ångra sig? Vad hände? Känner någon igen sig? Är detta vanligt?

• Svar på tråden Min pojkvän gjorde slut utan förvarning
  • Armiida

Inte alltför ovanligt att man drar sig ur inför just t.ex husköp. Fram till dess är det ju relativt lätt att bryta sig ur ett förhållande, men köper man lägenhet och skaffar djur ihop är det större commitment och kräver att förhållandet verkligen känns bra. Är man osäker på förhållandet, är det hög tid att dra sig ur innan det blir mycket svårare sedan.

Trist. Men kanske lika bra att det skedde nu, om han ändå inte var redo.

• matte3000
    Armiida skrev 2018-02-28 18:49:39 följande:

Inte alltför ovanligt att man drar sig ur inför just t.ex husköp. Fram till dess är det ju relativt lätt att bryta sig ur ett förhållande, men köper man lägenhet och skaffar djur ihop är det större commitment och kräver att förhållandet verkligen känns bra. Är man osäker på förhållandet, är det hög tid att dra sig ur innan det blir mycket svårare sedan.

Trist. Men kanske lika bra att det skedde nu, om han ändå inte var redo.

Jag förstår bara inte varför han inte kunde prata me mig om rädslor om det nu vore det
  • justanotherman
    matte3000 skrev 2018-03-01 14:52:44 följande:
    Jag förstår bara inte varför han inte kunde prata me mig om rädslor om det nu vore det
    Rädslor? Han kanske inte är det minsta rädd, han kanske bara inte vill köpa lägenhet och satsa på en framtid tillsammans med dig.

Jag kan utläsa mellan raderna av det du skriver varför han gjorde slut med dig.
  • äldreochklokare
    justanotherman skrev 2018-03-01 14:57:35 följande:
    Rädslor? Han kanske inte är det minsta rädd, han kanske bara inte vill köpa lägenhet och satsa på en framtid tillsammans med dig.

ja rädslor. Varför hackar du på ordval? 
  • MJ1

Känner verkligen med dig. Detta skulle för mig vara fruktansvärt. Att ena dagen är allt som vanligt och andra är allt borta. Jag personligen skulle ha svårt att lita på en sådan person igen.

Jag har aldrig varit med om det själv men vill skicka en styrkekram till dig.

• matte3000
    justanotherman skrev 2018-03-01 14:57:35 följande:

Okej, då får du gärna förklara för han kan inte det
  • matte3000
    MJ1 skrev 2018-03-01 17:04:11 följande:

Känner verkligen med dig. Detta skulle för mig vara fruktansvärt. Att ena dagen är allt som vanligt och andra är allt borta. Jag personligen skulle ha svårt att lita på en sådan person igen.

Jag har aldrig varit med om det själv men vill skicka en styrkekram till dig.

Tack fina du! Ja det kommer nog vara svårt att lita på någon rent allmänt men jag älskar honom så mycket. Det spelar ingen roll så länge han tar mig tillbaka
  • Velouria
    matte3000 skrev 2018-02-28 16:38:44 följande:

Jag och min pojkvän var tillsammans ca 1,5 år. Vi levde ihop i lite mindre än 1 år. Förra veckan gjorde han slut.

Innan var allt som vanligt. Dagen innan tittade vi på ny lägenhet. Vi skrev till djurskyddet för att adoptera en hund, vi gjorde planer för sommaren. Efter ett struntbråk gjorde han slut och berättade att han tyckt förhållandet varit dåligt några veckor. Han låtsades som ingenting. Han är nu orubblig i sitt beslut och säger att han måste hitta sig själv. "Vi är på olika platser i livet" och allt det där.

Tror ni han kommer ångra sig? Vad hände? Känner någon igen sig? Är detta vanligt?

Du skriver "vi" när du skriver om lägenhetstittandet, adoptionen av en hund och planerna för sommaren, men hur mycket "vi" var det? Tog han initiativ eller var det mest så att han hängde på i dina initiativ? Att det var dina idéer och att det mest var du som var engagerad medan han bara sa "ja" och "bra" lite här och var?
    Integrerbart DNA
  • justanotherman
    matte3000 skrev 2018-03-01 21:28:13 följande:
    Okej, då får du gärna förklara för han kan inte det
    Nej, jag tror inte att det hjälper.

Han hittar nog någon annan ganska snart och det borde du också göra. Lycka till!
  • Alessia

Skaffa ny lägenhet, bli med hund, fixa sommaren - ja det blev väl för mycket för din pojkvän som kanske alls inte var inne på dina drömmar och dina förslag, men dumt nog inget sa för att hejda förloppet. Till sist blev det ketchupflaskevarianten: allt på en gång. Så vanligt hos konfliktskraja gossar i alla åldrar.
    Bättre en brytning nu än när du sitter där två barn...och hund.

Svar på tråden Min pojkvän gjorde slut utan förvarning