• matte3000

Min pojkvän gjorde slut utan förvarning

Jag och min pojkvän var tillsammans ca 1,5 år. Vi levde ihop i lite mindre än 1 år. Förra veckan gjorde han slut.

Innan var allt som vanligt. Dagen innan tittade vi på ny lägenhet. Vi skrev till djurskyddet för att adoptera en hund, vi gjorde planer för sommaren. Efter ett struntbråk gjorde han slut och berättade att han tyckt förhållandet varit dåligt några veckor. Han låtsades som ingenting. Han är nu orubblig i sitt beslut och säger att han måste hitta sig själv. "Vi är på olika platser i livet" och allt det där.

Tror ni han kommer ångra sig? Vad hände? Känner någon igen sig? Är detta vanligt?

• Svar på tråden Min pojkvän gjorde slut utan förvarning
  • matte3000
    Velouria skrev 2018-03-01 22:13:25 följande:

Du skriver "vi" när du skriver om lägenhetstittandet, adoptionen av en hund och planerna för sommaren, men hur mycket "vi" var det? Tog han initiativ eller var det mest så att han hängde på i dina initiativ? Att det var dina idéer och att det mest var du som var engagerad medan han bara sa "ja" och "bra" lite här och var?

Dagen innan skickade han länkar till mig på lägenheter han ville söka. Han sa "vi gör det här i sommar" "har djurskyddet hört av sig än" han har varit lika delaktig som jag. Men han har sagt att han tyckt förhållandet varit dåligt några veckor men att det kanske skulle bli bättre om vi bodde större eller hade djur.
  • matte3000
    justanotherman skrev 2018-03-01 22:26:21 följande:

Nej, jag tror inte att det hjälper.

Han hittar nog någon annan ganska snart och det borde du också göra. Lycka till!

Ursäkta men varför hänger du här och snackar skit? Har du inte tänkt hjälpa till vänligen dra (:

Lycka till med ditt sorgliga liv!
  • matte3000
    Alessia skrev 2018-03-01 22:27:41 följande:

Skaffa ny lägenhet, bli med hund, fixa sommaren - ja det blev väl för mycket för din pojkvän som kanske alls inte var inne på dina drömmar och dina förslag, men dumt nog inget sa för att hejda förloppet. Till sist blev det ketchupflaskevarianten: allt på en gång. Så vanligt hos konfliktskraja gossar i alla åldrar.

Bättre en brytning nu än när du sitter där två barn...och hund.

Jag kan fatta det, men om han är kär som han säger varför vill han inte försöka lösa det? Jag har föreslagit att vi flyttar isär men inget är acceptabelt. Han vill jobba för att vi ska vara vänner men inte för vårt förhållande
  • Duckan

Var i en liknande sits för en snart 20 år sen. Kunde inte se det komma alls då vi pratat om att flytta ihop, inget som skavde eller så (jo tydligen, men inget som märktes menar jag), men slut gjorde han och så var det med det. Fruktansvärd upplevelse och jag förstår att du undrar och ältar vad som hände ts. Tror dock inte att du kommer att få de svaren du vill ha.

• Alessia
    matte3000 skrev 2018-03-02 07:03:30 följande:
    Jag kan fatta det, men om han är kär som han säger varför vill han inte försöka lösa det? Jag har föreslagit att vi flyttar isär men inget är acceptabelt. Han vill jobba för att vi ska vara vänner men inte för vårt förhållande
    Du, det är om att vara kär är nog en söt glasyr på en trist kaka. Han vill - medvetet eller omedvetet - jag satsar på det förstnämnda, hålla dig som reserv om inget mer lockande objekt dyker upp inom rimlig tid,
    Överraska honom! Bryt dig loss, svara inte på mejl eller telefonsamtal. om du gör det svara sällan och håll det kort "måste gå nu". Börja dejta andra och strunt i den här killen. Vem tusan vill vara ett tröstpris????
  • Ggrodan

Man skaffar inte hus och husdjur med någon man inte är 100 på. Kunde han inte prata med dig om det som varit dåligt innan förslag på hus kom upp så var du fel för honom och han förstod det när han undvikit kommunikaktion med dig under de veckorna och bara kört på illusionen om det perfekta paret. Han drog innan han sjönk i kvicksanden.

Är ni unga? Vissa vill leva lite innan de stadgar sig han insåg säkert det.

• matte3000
    Ggrodan skrev 2018-03-02 15:13:16 följande:

Man skaffar inte hus och husdjur med någon man inte är 100 på. Kunde han inte prata med dig om det som varit dåligt innan förslag på hus kom upp så var du fel för honom och han förstod det när han undvikit kommunikaktion med dig under de veckorna och bara kört på illusionen om det perfekta paret. Han drog innan han sjönk i kvicksanden.

Är ni unga? Vissa vill leva lite innan de stadgar sig han insåg säkert det.

Han är 22, jag 23. vi har inte tänkt köpa hus men kollat på större lägenheter att hyra. Jag misstänker också nån slags önskan om att leva singellivet och att han tror gräset är grönare där borta.
  • matte3000
    Alessia skrev 2018-03-02 14:31:05 följande:
    Du, det är om att vara kär är nog en söt glasyr på en trist kaka. Han vill - medvetet eller omedvetet - jag satsar på det förstnämnda, hålla dig som reserv om inget mer lockande objekt dyker upp inom rimlig tid,
    Överraska honom! Bryt dig loss, svara inte på mejl eller telefonsamtal. om du gör det svara sällan och håll det kort "måste gå nu". Börja dejta andra och strunt i den här killen. Vem tusan vill vara ett tröstpris????
    Jag har läst det här lite överallt men kan såklart inte tro det om honom. Min perfekta (föredetta) pojkvän skulle ju aldrig se mig som en reserv... ): men ja jag har ingen kontakt med honom nu och planerar inte att ta någon kontakt heller
  • Ggrodan
    matte3000 skrev 2018-03-02 15:25:31 följande:

Han är 22, jag 23. vi har inte tänkt köpa hus men kollat på större lägenheter att hyra. Jag misstänker också nån slags önskan om att leva singellivet och att han tror gräset är grönare där borta.

Det får inte bli för förutsägbart. partner,hus, djur, Sen bebis.

*Mannen kutar med bena på ryggen åt motsatt riktning*

Du är inte första tråden om detta. En kvinna och en man hade allt planerat strukturerat. Hus. Bra jobb. Bra kretser. Barn. Han lämnade när allt de önskade blev så lättillgängligt utan minsta utmaning eller motstånd.

Män gillar att kriga! Du skulle ha råkat enda upp huset ;)
  • Alessia
    matte3000 skrev 2018-03-02 15:25:31 följande:
    Gode tid, är han bara 22, ett barn ännu på många sätt. Han har inte lekt färdigt. Och du vill stadga dig. Sök dig till 30-åringar.
  • Annita

Har varit med om att flera i bekantskapskretsen har planerat saker tillsammans, och så gör en av dem plötsligt slut som en blixt från klar himmel (både män och kvinnor ).

Det är som att det är ett sista försök på något sätt. Man försöker satsa istället för att göra slut, men så kommer känslorna ikapp. De förhållandena jag sett har inte gått att rädda, i de fallen tog det tvärstopp

Svar på tråden Min pojkvän gjorde slut utan förvarning