• Emmamanda

    Första gången i London.

    Ska åka till London för första gången i maj. Åker med Ryanair som vi kommer landa i Stansted. Tänkte ta Stansted express in till centrala London då det verkar smidigast. Undrar dock vart man kan bo som ligger så centralt som möjligt och så att man har nära till tågstationen när man ska till och från hotellet/bed n breakfast. Är det någon som har förslag?

  • Svar på tråden Första gången i London.
  • Kjell2

    Fundera lite på vad ni vill göra och hur ni tänke spendera dagen.

    Billigt, central och bra boende finns inte. Vad är viktigast för er?

    Hur ofta tänker ni ta er tillbaka till hotellet för att vila, byta kläder, äta mm? Ska ni vara ute länge på kvällarna? Kommer ni bara vara i ett område? 

    London är stort och det blir lätt långa restider. Att då åka fram och tillbaka till ett hotell långt borta tar tid.

  • LFF

    Gå in på tripadvisor och sök och läs omdömen.

    Billigt, centralt och London är ord som inte riktigt går ihop.

    Vad har du för budget på boendet?

  • Tildurrr

    Måste bara tipsa, vi har åkt till London 3 gånger, alla för shopping och de vanliga sevärdheterna och sen lite andra saker. Vi har alltid bott i bayswater, där är priserna mycket lägre på boende, och du har tillgång till två tunnelbanestationer med Max 5 min gång till, som tar dig till shoppinggatorna på knappt 10 min utan byten! Sist bodde vi på M stay hotel Hyde park. Vi var fyra personer och för 3 nätter med frukost betalade vi 4200kr, för allihopa. Rummen va fräscha, blev städade varje dag och frukosten var tillräckligt. Är ett litet hotel men för en weekend så är det mer än nog och det jag kommer boka om jag ska tillbaka! finns även lite shopping som boots, superdrug m.m och matställen som pizzahut, McDonalds, subway, Bella italia och starbucks jämt utanför hotellet.

  • Tildurrr

    Sen ifrån tågstationen, Victoria station, så går det tunnelbana direkt till bayswater. Super smidigt jag brukar alltid vilja lägga så lite pengar som möjligt på flyg+boende för o kunna spendera mer pengar där, men det ska självklart alltid vara fräscht och det var det verkligen nu sist!

  • nnnnnnnn

    coophotellpremie kan ha bra priser, värt att kolla upp!
    Vi fick ett jättefint hotell, till bra pris för att vara London i Kensington. Bra läge, tyckte vi.

  • Emmamanda

    Om jag har förstått rätt så går Stansted express raka vägen till Liverpool station, alltså utan några byten. Tänkte mig isåfall ett boende däromkring, gångavstånd mellan boendet och tågstationen. Finns det någon som har bott där eller har åkt just den sträckan mellan Stansted airport och Liverpool station? Väldigt tacksam för svar.

    Detta är första gången jag reser utomlands där jag har kommandot. Vill att det ska bli en smidig resa och ha det viktigaste planerat innan. :)

Svar på tråden Första gången i London.