Personlig integritet
Hej
Går det att få en person med hög personlig integritet att minska lite på den tro? Vissa människor upplever jag så otroligt hemliga. Hur kan en komma dem närmre inpå livet?
Alla råd och tips välkomnas.
Hej
Går det att få en person med hög personlig integritet att minska lite på den tro? Vissa människor upplever jag så otroligt hemliga. Hur kan en komma dem närmre inpå livet?
Hej
du kommer inte oss inpå livet.
vi har för många smärtsamma människor i bagaget som utnyttjat och sårat vårt förtroende.
Dessutom är det ingen rättighet att känna till folks hemligheter bara för att man är nyfiken.
Vad du än gör, försök inte rota. Höj inte på ögonbrynen åt hens personlighet. Visa tydligt med din personlighet, snarare än med ord, att du är att lita på och att du är öppen med ditt. Vänta in responsen. Ta inte första steget innanför integritetssfären. Men finns där. Var inkännande, men inte nyfiken av dig. Var enkel. Låt dig föras.
Kan inte någon berätta hur en person med stor integritet är, beter sig eller upplevs av andra!
(Jag har fått den beskrivningen själv av en nära bekant i ett ärligt samtal)
Men usch! Jag är en av dom och blir förbannad av det du skriver. Problemet är att DU inte respekterar andras gränser och VILL gå över dom.
Du ska inte komma en person in på livet som inte vill släppa in dig, har du någon personlighetsstörning?!
du kommer inte oss inpå livet.
vi har för många smärtsamma människor i bagaget som utnyttjat och sårat vårt förtroende.
Dessutom är det ingen rättighet att känna till folks hemligheter bara för att man är nyfiken.
Kan inte någon berätta hur en person med stor integritet är, beter sig eller upplevs av andra!
(Jag har fått den beskrivningen själv av en nära bekant i ett ärligt samtal)