• Anonym (sårig)

Hur raka pungen på bästa sätt?

Håret där nere växer som i en skräckfilm, så jag har alltid kört runt en trimmer med förhöjningskam. Röv, pung, ljumskar, ovanför snalen och även på själva "skaftet" som är hårigt upp till en tredjedel. Med förhöjningskammen så har det fungerat bra, och det är bra att det inte blir för kort, för då slipper man stubbet. Men pungen vill jag (eller i alla fall min partner) ha slätrakad. Problemet är ju att man skär sig i det skrynkliga skinnet med hyvel, och med trimmern så trasar man sönder kulpåsen.

Så, finns det något bra verktyg eller någon teknik som är riktigt bra?

• Svar på tråden Hur raka pungen på bästa sätt?
  • Underhill

Använder rakhyvel, funkar bra. Använd en mild rakgel för intima delar så borde det gå bra. Pungen i sig kan ju vara olika slapp eller hård. Passa på när det är lite hårdare...blir lite enklare då tycker jag.

E vi överens så kör vi
  • Anonym (sårig)
    Underhill skrev 2018-03-02 07:59:49 följande:
    Använder rakhyvel, funkar bra. Använd en mild rakgel för intima delar så borde det gå bra. Pungen i sig kan ju vara olika slapp eller hård. Passa på när det är lite hårdare...blir lite enklare då tycker jag.
    Har gjort det en gång, men skar mig. Och när den är hård så är den ju så himla skrynklig. Kommer ju inte åt alla strån då tänker jag.

Men jag får väl göra ett nytt försök med annan hyvel och den där gelen du nämnde. Tack!
  • Trumslagaren

Använder också hyvel och det går alldeles utmärkt. Finns genomskinlig gel så man ser ordentligt. Använd vasst rakblad med så du inte behöver ta i för mycket.

• HasseA

Med hyvel blir det alltid så att jag skrapar upp huden på något ställe, så jag kör i stället med en helt vanlig rakapparat - inte trimmern på den, alltså. Man får ju, precis som när man rakar sig på tex halsen, dra i skinnet hit och dit, men jag tycker det går bra. 

• Anonym (nnn)

Min fru rakar mig och det blir bäst. Len och härligt mjuk pung och kuk får jag med mjukgörande kräm.

• Anonym (Vax)
    Anonym (sårig) skrev 2018-03-02 07:54:37 följande:

Håret där nere växer som i en skräckfilm, så jag har alltid kört runt en trimmer med förhöjningskam. Röv, pung, ljumskar, ovanför snalen och även på själva "skaftet" som är hårigt upp till en tredjedel. Med förhöjningskammen så har det fungerat bra, och det är bra att det inte blir för kort, för då slipper man stubbet. Men pungen vill jag (eller i alla fall min partner) ha slätrakad. Problemet är ju att man skär sig i det skrynkliga skinnet med hyvel, och med trimmern så trasar man sönder kulpåsen.

Så, finns det något bra verktyg eller någon teknik som är riktigt bra?

Det är bara amatörer som rakar, du ska vaxa. Finns jättebra Brazilian wax på Åhléns som jag och hustrun använder. Slät som en baby och du slipper stubb. Prova!!
  • Anonym (Rakare)

Jag rackar allt med hyvel. "Hemligheten" är att du måste ha praktstånd! Då blir båden kuken och pungen lättare att raka. Och givetvis måste det ske i duschen så huden är varm och allt hår åker av med en gång.

Jag brukar göra det en del av att jag onanerar. Blir så himla kåt när att fult hår åker av. Skål

• Anonym (Rakare)
    Anonym (Vax) skrev 2018-03-02 17:34:02 följande:
    Det är bara amatörer som rakar, du ska vaxa. Finns jättebra Brazilian wax på Åhléns som jag och hustrun använder. Slät som en baby och du slipper stubb. Prova!!
    Föresten det finns också en slags salva som man kan smeta på som tar bort håret. Det ska sitta på ca 10 min sen faller allt hår bort. Köpte det i USA för ca 15 år sen men det måste ju finnas i Sverige också. Luktade dock ingen vidare... Tyst
  • Anonym (nnn)
    Anonym (Rakare) skrev 2018-03-02 18:09:07 följande:

Jag rackar allt med hyvel. "Hemligheten" är att du måste ha praktstånd! Då blir båden kuken och pungen lättare att raka. Och givetvis måste det ske i duschen så huden är varm och allt hår åker av med en gång.

Jag brukar göra det en del av att jag onanerar. Blir så himla kåt när att fult hår åker av. Skål

Håller med. Skönt att ta en riktig och varm långdusch med hårborttagning och efterföljande runk.
    Är som en ny människa efter det
  • Anonym (Rakare)
    Anonym (nnn) skrev 2018-03-02 18:17:53 följande:
    Håller med. Skönt att ta en riktig och varm långdusch med hårborttagning och efterföljande runk.
    Är som en ny människa efter det
    Hahahaha "som en ny människa"!

Så jävla sant!!!! Cool
  • Ben66
    Anonym (Vax) skrev 2018-03-02 17:34:02 följande:

Vad heter märket?
  • Anonym (Al)

Riktiga män kör med gasolbrännaren.

• Anonym (Vax)
    Ben66 skrev 2018-03-05 09:59:25 följande:

Vad heter märket?

Följ instruktionerna så blir det skitbra, lycka till!
  • Ben66
    Anonym (Vax) skrev 2018-03-05 19:29:40 följande:

Följ instruktionerna så blir det skitbra, lycka till!

Tack

Skrapar jag bort detta vax eller rycker med remsor?
  • Anonym (Vax)
    Ben66 skrev 2018-03-06 12:08:40 följande:

Tack

Skrapar jag bort detta vax eller rycker med remsor?

Du rycker i själva vaxet, inga remsor
Svar på tråden Hur raka pungen på bästa sätt?