• Anzil
    Äldre 2 Mar 11:19
    2742 visningar
    6 svar
    6
    2742

    Kan en kvinna vara tystlåten inför någon hon gillar och känna sig mer bekväm med någon annan - Vem gillar hon mest?

    Okej, detta blir egentligen väldigt knepigt inlägg. Men jag har tänkt på en sak från och till och känner att jag måste dela med mig om detta.

    En kvinna som jag föll intresse för redan första gången jag träffade henne. I början var jag icke blyg och vi pratade. Stunden gick och hon började öppna upp sig. Det blev trevliga och intressanta samtal. Det har dykt upp positiva tecken, som en gång när jag skojade och bar henne. Det visade sig att hon uppskattade det.

    En annan positiv tecken var att hon öppnade upp sig för mig om hennes tankar och känslor.

    En annan sak var också att hon ville visa bilder på sig själv när hon var liten.

    Men fortfarande var jag den som oftast tog initiativet till samtal.

    Nu kommer till det som har fått mig att grubbla - En annan kille fick hon kontakt med. En person som de delade samma musikintresse. Jag noterade hur bekväm hon var med honom.

    Vid ett tillfälle minns jag även att hon gick mellan mig och denna kille, för att antagligen gå bredvid killen.

    Men tiden gick och killen försvann ur bilden, för att han flyttade långt bort. Om de har kontakt med varandra via nätet vet jag inte.

    Men jag har fortfarande kontakt med henne. Jag träffade henne någonstans mitten av Januari. Där vi kramades för första gången. Hon fick den där nervösa rösten som hon hade i början av våran ''Lära känna varandra''-Fas.

    Vid denna tillfälle har jag lyckats också bli små blyg inför henne. Eller lättare sagt, mer osäker. För att hon är svår att analysera. Gillar hon mig, accepterar hon mig, eller tycker hon att jag är dryg?

    Tack vare dessa tankebanor har det gjort mig att jag blivit osäker inför henne. Vilket det gjort att jag blivit blyg, mer eller mindre. Inte extrem blyg. Jag är inte blyg alls i övriga fall.

    Det jag inte kan få ur mina tankebanor, är att jag upplevde henne som blyg, men vid den där killen verkade hon vara mer bekväm. Men hon tog aldrig initiativ.

    Kan det vara så att en kvinna kan vara mer blyg inför en kille hon tycker om.

    Jag kanske bara borde packa mina saker och bara lämna allting. Liksom bara låta allting vara.

    Hon kanske till och med finner mig väldigt obehaglig i själva verket?

  • Svar på tråden Kan en kvinna vara tystlåten inför någon hon gillar och känna sig mer bekväm med någon annan - Vem gillar hon mest?
  • Äldre 2 Mar 12:10
    #1

    Ja man kan absolut vara mer blyg med någon man tycker om, det är ganska klassiskt :)

  • Äldre 2 Mar 12:45
    #2

    Jag är definitivt blyg inför killar jag blir knäsvag av. Hatar mig själv för det, för då ger man ju inte direkt smickrande intryck och dejterna blir därefter. Jag kan bli tystlåten eller börja babbla på massa oväsentligheter, få black-out (står still i skallen) så jag har svårt att komma på mina intelligenta kunskaper och ger korkad intryck... bra va!?

    Har man sedan träffats några gånger och får positiv feedback, blir jag mer och mer avslappnad.

    Med killar som inte betyder ett smack för mig är jag hur bekväm som helst och kan låta som bästisar.

  • Anzil
    Äldre 2 Mar 16:47
    #3
    Armiida skrev 2018-03-02 12:45:35 följande:

    Jag är definitivt blyg inför killar jag blir knäsvag av. Hatar mig själv för det, för då ger man ju inte direkt smickrande intryck och dejterna blir därefter. Jag kan bli tystlåten eller börja babbla på massa oväsentligheter, få black-out (står still i skallen) så jag har svårt att komma på mina intelligenta kunskaper och ger korkad intryck... bra va!?

    Har man sedan träffats några gånger och får positiv feedback, blir jag mer och mer avslappnad.

    Med killar som inte betyder ett smack för mig är jag hur bekväm som helst och kan låta som bästisar.


    Åh, jag förstår!

    Tycker dock inte att du skall hata dig själv, jag är likadan. Så jag förstår dig, jag stör också lite på mig själv angående det.

    Det där om att tala med en person som man inte bryr sig ett smack om låter ju så bekant. Hon pratade med den där kille väldigt bekvämt, men jag är fortfarande lite osäker. Men tänk om hon är lite som dig.

    För trots allt, jag känner själv igen mig i det där. Jag kan prata mer bekvämt, som ''bästis'' vet jag inte. Men jag kan prata väldigt ödmjukt och är vänligt rent allmänt.

    Angående det där med att du blir mer avslappnad efter några positiva feedback är ju väldigt bra.

    Den kvinnan jag är förälskad i har ju fått lite feedback ifrån mig. Men hon kanske behöver mer, eller så är det helt enkelt från person till person.

    Jag gav i alla fall henne en julklapp och även gåva på Alla hjärtans dag. Den senaste gåva (Alla hjärtans dag-Gåva) rodnade hon, och det var otroligt charmigt och härligt att notera det.

    Men hon är nog lite blyg rent allmänt. Jag har ett par gånger försökt få henne att följa med på¨middagsinbjudningar, när jag är bjuden hos kompisar. Eller när det är ett häng med ett par kompisar eller aktiviteter med vänner. Så har hon tackat nej till alla träffarna. Antingen beror det på mig, eller så kanske det är extra pirrigt att vara i en grupp.

    Jag kanske borde prova att fråga om hon har lust att träffa mig enskilt någon gång?

    Jag är ju själv pirrig inför det..
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 2 Mar 17:06
    #4

    jag tänker att är man så där bekväm ser man det mer som en kul kompis. 

  • Anzil
    Äldre 2 Mar 20:10
    #5
    äldreochklokare skrev 2018-03-02 17:06:37 följande:

    jag tänker att är man så där bekväm ser man det mer som en kul kompis. 


    Jag blir faktiskt glad över att läsa din text. Du syftar på att hon skulle se mer som den där killen som en kul kompis?

    Det gjorde mig lite lättnad och glad över att läsa din respons, men samtidigt är jag skeptiskt. Hur mycket kan det stämma?

    Det är väl ändå väldigt positivt att det var så pass bekvämt mellan de och det hade ju kanske ledat till kärleken, kanske.

    I mitt fall, så känns det som om hon är blyg eller ovillig. Det är svår analys. Ena stunden får man smaken av att hon faktiskt vill stanna kvar och fortsätta prata, medan andra stunden känns mer som om att hon pratar bara för artigheten. Jag måste ta initiativet till allt i princip.

    Kramen var något mycket trevlig dock. Dels fick man höra henne nervösa röst och samtidigt sa ''Hej'' under kramen. Det var söt och kanske tecken på att det möjligtvis visst betyder att det inte kan vara någon obehag hon finner hos mig. Men ingenting är säkert.

    Jag har fått rekommendationen att försöka istället bjuda ut henne enskild och inte bjuda in henne än till min kompisgäng. Jag tänkte för mig själv att desto fler desto roligare. Men i hennes värld så kanske det är väldigt svårt att komma in i en grupp med okända människor.
  • Anzil
    Äldre 28 Apr 15:49
    #6
    Armiida skrev 2018-03-02 12:45:35 följande:

    Jag är definitivt blyg inför killar jag blir knäsvag av. Hatar mig själv för det, för då ger man ju inte direkt smickrande intryck och dejterna blir därefter. Jag kan bli tystlåten eller börja babbla på massa oväsentligheter, få black-out (står still i skallen) så jag har svårt att komma på mina intelligenta kunskaper och ger korkad intryck... bra va!?

    Har man sedan träffats några gånger och får positiv feedback, blir jag mer och mer avslappnad.

    Med killar som inte betyder ett smack för mig är jag hur bekväm som helst och kan låta som bästisar.


    Det där lät mycket intressant, mycket som om det skulle kunna stämma in på henne.

    Däremot har hon ju fått positiva feedback ifrån mig. Men å andra sidan är det kanske från person till person.

    Däremot snackar hon i för sig hur bekvämt som helst med mig när jag är ensam med henne. Är det rädslan av att få nobben av mig inför andra, eller kan det handla om att hon kanske skämdes av att snacka med mig inför en grupp?

    Hur som helst, så snackar hon väldigt bekvämt och jag blivit osäker om hon egentligen var blyg eller var någon form av introverta typen eller något liknade.
Svar på tråden Kan en kvinna vara tystlåten inför någon hon gillar och känna sig mer bekväm med någon annan - Vem gillar hon mest?