Jag som trodde att jag var snygg!
Jag har trott att jag ser ganska bra ut men det var tydligen bara någon villfarelse jag levde i för sanningen är att ett spöke skulle se solbränd ut bredvid mig. Jag har rynkor i pannan och ögonen är hålögda små springor som sitter på olika höjd. Jag har djupa fåror mellan näsan och munnen, sju dubbelhakor och håret som jag trodde var långt och fint ser slickat ut med konstig bena och volym nedanför öronen men inte ovanför. Och allt det här efter att jag hade sminkat mig noga och ansträngt mig för att se extra bra ut!
Ser alla lika fula ut som mig på sina pass-och körkortsfoton eller är det bara mig förunnat att kunna skrämma en vålnad med en blick på mitt ID?
Som ett ps undrar jag hur man ska bära sig åt för att se mer snygg än ful ut på ID-foton? Utsläppt eller uppsatt hår? Kort lugg eller lång lugg dragen bakom örat? Glasögon av eller på? Lite eller mycket smink? Går det ens att se vettig ut på ett ID-kort eller finns det någon lag som säger att man måste se ut som ett monster ur en skräckfilm?