• Anonym (Förnekelse)

Jag som trodde att jag var snygg!

Jag har trott att jag ser ganska bra ut men det var tydligen bara någon villfarelse jag levde i för sanningen är att ett spöke skulle se solbränd ut bredvid mig. Jag har rynkor i pannan och ögonen är hålögda små springor som sitter på olika höjd. Jag har djupa fåror mellan näsan och munnen, sju dubbelhakor och håret som jag trodde var långt och fint ser slickat ut med konstig bena och volym nedanför öronen men inte ovanför. Och allt det här efter att jag hade sminkat mig noga och ansträngt mig för att se extra bra ut!

Ser alla lika fula ut som mig på sina pass-och körkortsfoton eller är det bara mig förunnat att kunna skrämma en vålnad med en blick på mitt ID?

Som ett ps undrar jag hur man ska bära sig åt för att se mer snygg än ful ut på ID-foton? Utsläppt eller uppsatt hår? Kort lugg eller lång lugg dragen bakom örat? Glasögon av eller på? Lite eller mycket smink? Går det ens att se vettig ut på ett ID-kort eller finns det någon lag som säger att man måste se ut som ett monster ur en skräckfilm?

• Svar på tråden Jag som trodde att jag var snygg!
  • Anonym (Fotomodell Hö Hö)

Jag fotades för körkortet nyligen. Jag hade så mycket smink att du blivit mörkrädd om du sett mig och jag kände mig lite uttittad i kön.

Men fotoy blev skitsnyggt och jag ser knappt sminkad ut. Så gör man när man fotar. Du skulle se modeller eller TVprogramledare i verkligheten med allt smink! Men på bild och i TV ser det jättesnyggt ut. Så ta mycket för mycket. Jag testar hemma först med vanlig kompakt digitalkamera.

• Anonym (why)

Men varför är det så viktigt att se bra ut på ID?
    Oftast visar man den för folk som skiter fullkomligen i om man är snygg eller ful, de vill bara se att du är du. 

• nnnnnnnn

Men det är ju meningen att man ska se ful ut på ID och i passet, vad ska man annars skratta åt på flygplatsen när man försöker få tiden att gå? 
    ; )

• Anonym (Förnekelse)
    Anonym (Fotomodell Hö Hö) skrev 2018-03-03 20:54:13 följande:
    Jag fotades för körkortet nyligen. Jag hade så mycket smink att du blivit mörkrädd om du sett mig och jag kände mig lite uttittad i kön.

Men fotoy blev skitsnyggt och jag ser knappt sminkad ut. Så gör man när man fotar. Du skulle se modeller eller TVprogramledare i verkligheten med allt smink! Men på bild och i TV ser det jättesnyggt ut. Så ta mycket för mycket. Jag testar hemma först med vanlig kompakt digitalkamera.
    Jag som tyckte att jag hade ganska mycket smink på mig men det låter lite i jämförelse med dig. Jag hade foundation och rouge förstås och sen hade jag ramat in hela ögonen med mörk kajal, massa mascara och mörkt läppstift på läpparna men jag ser bara ruskigt ful ut och har inte ens en antydning till att se snygg ut. Håret ska vi inte ens snacka om... 

OT men gällande körkortsfotot tar man det själv hos en fotoaffär/automat eller var tar man det?
    Anonym (Förnekelse) skrev 2018-03-03 21:07:57 följande:

Jag som tyckte att jag hade ganska mycket smink på mig men det låter lite i jämförelse med dig. Jag hade foundation och rouge förstås och sen hade jag ramat in hela ögonen med mörk kajal, massa mascara och mörkt läppstift på läpparna men jag ser bara ruskigt ful ut och har inte ens en antydning till att se snygg ut. Håret ska vi inte ens snacka om... 

OT men gällande körkortsfotot tar man det själv hos en fotoaffär/automat eller var tar man det?

Nuförtiden måste man fotas i deras automat. Sen går man fram till disken och berättar att man fotats och visar sitt gamla körkort. Jag tog om bilden i automaten många gånger. Tror det var 8-10 gånger. Du står bakom ett skynke så ingen ser vad du gör. Sen gjorde jag om namnteckningen flera gånger kanske 4-5.

Jag ska ju glo på de i tio år så då ska det vara snyggt!

Tänk dig att du är liten och sitter med din ritbok men su ritar bara utanför linjerna. Så såg mina ögonbryn och min eyeliner ut. Du måste alltså ha MYCKET. Det var ju inte så kul att stå i kön efteråt men jag ska glo på mitt körkort i tio år och på de andra köarna i några minuter. I bilen torkade jag ögonbrynen med en servett så att jag såg lite mer normal ut

• Anonym (Förnekelse)
    Anonym (Fotomodell Hö Hö) skrev 2018-03-03 21:15:01 följande:
    Nuförtiden måste man fotas i deras automat. Sen går man fram till disken och berättar att man fotats och visar sitt gamla körkort. Jag tog om bilden i automaten många gånger. Tror det var 8-10 gånger. Du står bakom ett skynke så ingen ser vad du gör. Sen gjorde jag om namnteckningen flera gånger kanske 4-5. smile2.gif
    Jag ska ju glo på de i tio år så då ska det vara snyggt! smile2.gif
    Skönt att man kan ta om fotot femhundra gånger utan att någon ser eller vet om det. Gäller detta bara nya körkort eller förnyelse också? Måste man boka tid innan eller är det bara att klampa in när man känner för det? OT igen. Oskyldig
    Anonym (Fotomodell Hö Hö) skrev 2018-03-03 21:18:14 följande:
    Tänk dig att du är liten och sitter med din ritbok men su ritar bara utanför linjerna. Så såg mina ögonbryn och min eyeliner ut. Du måste alltså ha MYCKET. Det var ju inte så kul att stå i kön efteråt men jag ska glo på mitt körkort i tio år och på de andra köarna i några minuter. I bilen torkade jag ögonbrynen med en servett så att jag såg lite mer normal ut smile2.gif
    Jag svänger förbi dig inför nästa ID-foto så får du hjälpa mig.

• Anonym (Förnekelse)
    nnnnnnnn skrev 2018-03-03 21:07:38 följande:
    Men det är ju meningen att man ska se ful ut på ID och i passet, vad ska man annars skratta åt på flygplatsen när man försöker få tiden att gå? 
    ; )
    Så det finns en lag att man måste se ful ut?
    Anonym (why) skrev 2018-03-03 21:06:22 följande:
    Men varför är det så viktigt att se bra ut på ID?
    Oftast visar man den för folk som skiter fullkomligen i om man är snygg eller ful, de vill bara se att du är du. 
    Men det är svårt att se att jag är jag om du jämför det gräsliga fotot med den snygga fotomodellen som står framför dig.

Anonym (Förnekelse) skrev 2018-03-03 21:30:03 följande:

Skönt att man kan ta om fotot femhundra gånger utan att någon ser eller vet om det. Gäller detta bara nya körkort eller förnyelse också? Måste man boka tid innan eller är det bara att klampa in när man känner för det? OT igen. Jag svänger förbi dig inför nästa ID-foto så får du hjälpa mig.

Du är välkommen! Jag bor i Skåne.

Jag fick en lapp i lådan där det stod: nu har du haft ditt körkort i tio år och det är dags för ett nytt. WOW sa jag vad tiden går fort!
  • Aniiee

Man ser verkligen ut som en straffånge på ID-kort osv om man inte drar på ordentligt.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Jag som trodde att jag var snygg!