• Äldre 25 Mar 08:11
    2656 visningar
    4 svar
    4
    2656

    Vilken är bäst?

    Vilken barnvagn är bäst? Svara på frågorna nedan om hur ni upplever den vagnen ni har så kanske ni kan hjälpa oss lite i djungeln av barnvagnar ????

    1: vilket märke

    Emmaljunga Edge

    2: vilken årsmodell

    2007

    3: Vad ni tyckt om höjden på ligg/sittdel i förhållande till er

    Högre höjd på liggdel underbart för ryggen. Lägre höjd på sittdelen enderbart för rygg och underlättar när barnet klättrar i och ur.

    4: vad tycker ni om höjden på handtaget

    Bra då det var justerbart

    5: har ni teleskop eller ställbart handtag och hur tycker ni det du fungerar

    Teleskop, perfekt, dock fick man inte dra vagnen i trappor pga att låsningen tappar greppet efter en tid och blir svår att få fast där man vill.

    6: hur upplevs storlek på ligg/sitter

    Liggdelen stor och rymlig bra då det gick ned en mjuklift i den under vintern.

    Sittdelen rymlig och lång, mina barn sov i den upp mot 3 års ålder utan att det blev trångt.

    7: vilka hjul har vagnen och vad tycker ni om dem

    Fast lufthjul, bra på landets vägar. Lite omständigt när jag körde på ett häftstift och fick punka.

    8: finns där några saker ni upplever extra smart/bra

    Hade sportchassi med möjlighet att byta färdriktning när som helst genom att fälla över styret underbart enligt mig. Tyvärr har inte Emmaljunga kvar det chassit, men sett det på blocket.

    9: er helhetsupplevelse av vagnen

    Kunde inte vara mer nöjd. Så det blur en sådan igen, med mitt gamla chassit.

    10: tips till en som letar vagn

    Provkör det ni kan hitta, mät och kolla uterummet i ex bilen, där ni förvarar vagnen. Fundera på hur mycket ni tycker det är värt att betala för en vagn. Kolla hur lätt det går att ta av klädseln för att tvätta, för det kommer ni att behöva göra.

    Tack alla!

    Hoppas mina tankar gör er smartare.

Svar på tråden Vilken är bäst?