Inlägg från: Anonym (Secondhand) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Secondhand)

Varför köper ni begagnade kläder till barnen?

Anonym (begagnat) skrev 2018-03-03 22:22:53 följande:

Ni som köper begagnade kläder till barnen, varför gör ni det? Förutom av den uppenbara anledningen att det är billigare. Undrar också om ni har som krav att kläderna är i felfritt skick, alltså utan fläckar, noppor, tvättludd, hål, ej urtvättade osv.? 

Rent ekonomiska skäl, en fin märkeströja som någon växt ur kostar ibland en struntsumma. Jag säljer även en massa så det är en runtgående cirkel. Ibland nytt eftersom man sparar så mycket pengar på att handla till barn på detta vis.
    Känns lite sunt i ens inre också på något vis.
  • Anonym (Secondhand)
    Tom Araya skrev 2018-03-04 22:55:36 följande:
    Nu har jag inga egna barn, men har bott ihop med en tvåbarnsmamma som både köpte begagnat ibland och även sålde eller gav bort det barnen växt ur.

Min erfarenhet är att det finns ett enormt utbud av second-hand-kläder i mycket bra skick, inte sällan att det knappt syns att de är begagnade.
    Det stämmer, jag upptäckte även hur mycket fina vuxenkläder man kan fynda på t ex tradera. Vissa saker är helt oanvända, bara att tvätta upp så har man ännu ett snyggt plagg i garderoben. Ligger i tiden, "köpa nytt" börjar allt mer hamna tillsammans med 80-talet.
  • Anonym (Secondhand)
    BuoBä skrev 2018-03-05 13:08:06 följande:
    Ja det krävs en del tid (och framförhållning) för att handla begagnat. Särskilt om man är ute efter något specifikt. Det är klart att det är mycket enklare att knalla in på Stadium i september och köpa ett par regnvantar i rätt storlek, än att redan i februari börja leta i second hand-butiker, blocket, tradera, barnmarknader, loppisar etc. Så lite sport är det.
    Ja absolut, lika kul som för en jägare på pass;)
Svar på tråden Varför köper ni begagnade kläder till barnen?