Anonym (Jagsaknardig) skrev 2018-03-04 17:25:51 följande:
Så olika men så individuell men ändå så lika, du tog orden ifrån min mun. Fast jag aldrig kan tänka mig hur det är att mista sitt barn så tror jag att det är som en kniv i hjärtat dag in och dag ut, något som plågar en varje dag. Jag tror att din dotter vakar över dig lika mycket som min älskade lilla syster vakar över mig. Dem är en på en plats där dom är menade att vara, jag tror att allting har en mening, jag tror att dom är på en mycket finare plats där det aldrig mörknar, där dom flyger med andra änglar vid sidan och vakar över oss, väntar på oss och längtar efter oss. Lika mycket som vi längtar efter dem. Min syster finns med mig vart jag än går och när jag skrattar så vet jag att hon skrattar tillsammans med mig. Hon är min sorg min kärlek, att göra henne besviken finns inte på kartan.
Du verkar vara en stark människa som bär på en sådan otrolig sorg och jag tror att ditt barn är stolt över att ha dig som förälder, att du lever för honom och tar dig igenom livet trots bortgången. Du kände hans energi och han fanns där, han lyssnade och ville ge dig ett tecken. Jag har varit med om en liknande händelse och jag tror på det jag såg. Jag beklagar sorgen din.
Min syster blev mördad när vi var utomlands, hennes liv brutalt togs ifrån henne, allting gick så fort. Jag ville inte se henne men däremot minnas henne så som hon var.
Beklagar återigen. All kärlek och respekt till dig.
Tack för dina fina ord, dom värmer mig.
Så fruktansvärt med din syster det måste ha kommit som en total chock.
Jag kommer aldrig förstå hur man kan ta någons framtid från någon och inte bara det, även lämna anhöriga kvar som också får sin framtid förändrad för alltid.
Hur kan man ta sig den rätten, helt obegripligt.
Jag beklagar verkligen.
Du och jag verkar tro ganska lika om livet efter.
Jag läser just nu en bok som heter "Min son och livet efter detta", finns även en blogg om honom som hans mamma startat.
Jag tror väl inte på varje ord men det är en bok som ger tröst och en hel del tror jag på.
Ett litet lästips.
Har du varit hos ett medium nångång?
Jag gick till en och jag hade en tid på eftermiddagen hos henne, när jag kom dit klagade mediumet och sa att nästa gång skulle jag få komma direkt på morgonen.
För min son hade kommit dit redan på morgonen sa hon och drällt omkring henne och väntat på att jag skulle komma, han hade varit så ivrig.
Hon berättade att min mormor hade varit mycket hos mig, hon ville trösta mig men visste inte hur.
Hon berättade om ett fotografi som R ville att jag skulle ta fram och sätta på hans minnesbord, nu hänger det i förstoring ovanför bordet.
Och hon hälsade från min döda moster med hennes namn som är ytterst ovanligt.
Och mycket mer, men det bästa var att min son sa att han mådde bra nu och att han inte hade haft ont eller varit rädd när han dog, det hade gått så fort och han hade inte fattat själv hur sjuk han var.
Då kom tårarna, för det hade varit min största rädsla.
Det var fantastiskt och jag mådde så mycket bättre efter det mötet.
Precis som du så är jag inte längre rädd för döden, hur kan jag vara det när så många som jag älskar finns där och väntar på mig, framförallt får jag återigen vara med min son då.
Men först har jag ett liv att leva här.