• JLES

Bedside crib - tips tack!

Vi har en Chicco Next2Me! Vi är nöjda!

• JLES
    grönaärtan skrev 2018-11-05 08:09:11 följande:

vad har ni för säng ni vuxna? Funderar på  en next2me dream .. vi hade vårt första barn mellan oss i babynest men nu med syskonet går det inte utan att behöva flytta om storebror skulle vilja komma till oss.. men vi har dum säng - ikea malm...

Vi har en kontinentalsäng och de är egentligen inte kompatibla med Chiccon då Chiccon inte ska fästas i madrass/oavsett tjocklek. Men jag var lite innovativ och bara drog remmarna under sängen, upp över och runt om stommen och tillbaka till sängen. Chiccon sitter som sten kan jag säga. :)
  • JLES
    Lovatic91 skrev 2018-11-05 12:13:42 följande:

Vi har en säng där understa madrassen är fast i stommen eller hur man ska säga. Antar att det är samma som ni har. Satte ni remmarna i benet eller hur gjorde ni förstår inte riktigt

Runt hela nedesta madrassen som är fast i stommen så i stommen, inte benen. Slängde remmarna under sängen och tog emot på andra sidan, sen la jag remmarna under mittenmadrassen och drog de tillbaka till sängens sida. Då är sängen liksom säkrad i hela basen på kontinentalsängen (omfamnar hela stommen) som är stenhård och står där den står på golvet. Kan inte förklara bättre haha :( Vi har dock en 140 säng, därför räckte den nog runt. Lär inte räcka runt en 180 säng..
  • JLES
    Lovatic91 skrev 2018-11-05 21:13:59 följande:

Det beror väl på hur långa remmarna är! Får testa och se

Lycka till!! :D
Svar på tråden Bedside crib - tips tack!