• Anonym (Någon)

Hård knöl efter slag mot haka hos barn - normalt?

Dottern ramlade i skolan och slog hakan. Hon fick ett litet sår och en större svullnad. Nu tio dagar senare har hon en hård knöl/kula där, svagt svullen än. Såret läkt, en liten rodnad vid såret bara.

Är det normalt med den hårda knölen?

Det ömmar på området. Men hon tuggar och rör käken obehindrat.

Borde man kolla med läkare?

• Svar på tråden Hård knöl efter slag mot haka hos barn - normalt?
  • Anonym (Någon)
    Salmiakk skrev 2018-03-05 12:51:19 följande:

Skicka henne till skolsköterskan för en koll.

Sportlov denna vecka. Så hon är inte på skolan.
  • Anonym (Någon)

Kom på att jag kan kolla med internetläkarna, så har nu kontaktat Min Doktor

• Anonym (But)

Jag skulle i varje fall gått till tandläkare. Alla kraftigare slag eller stötar på området är bra att kolla upp så det inte blir skador som dyker upp i tandrötterna flera år senare. Och har du inte besökt tandläkare så går det hellercinteca att yrka något hos försäkringsbolag.

Sedan hade jag också kollat upp knölen hos läkare.

• KTEH

Önskar höra om ?knölen? minskat eller försvunnit sedan du skrev inlägget. Vår dotter var nämligen med om liknande och har en kvarvarande knöl efter att hon slog i kinden 2 v sedan. Tacksam för svar.

• Anonym (Någon)
    KTEH skrev 2018-04-14 22:21:45 följande:

Önskar höra om ?knölen? minskat eller försvunnit sedan du skrev inlägget. Vår dotter var nämligen med om liknande och har en kvarvarande knöl efter att hon slog i kinden 2 v sedan. Tacksam för svar.

Den är kvar på dottern. Det är nu ca två månader sedan hon slog sig. Men den har minskat i storlek så de tror att det är något som kommer att försvinna.
Svar på tråden Hård knöl efter slag mot haka hos barn - normalt?