• Ida3434

Letrozol

GlitterLina skrev 2018-03-23 16:17:28 följande:

Ni som tagit blodprov för att se om ni haft ägglossning. Vad fick ni för siffra? Jag pratade ju tyvärr inte me min Gun då hon lämnade svar på telefonsvar

Hon sa 30

År inte det lite??

Du har haft ägglossning. Mitt låg på 55 och jag hade ägglossning. Man ska ligga på minst 23. :)
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-03-27 20:17:00 följande:

7 dar till bim & inga gravkänningar :( trist

Är också på bim -7 och har inga som helst känningar. Så besviken. Åt du enkel eller dubbelkur letrozol?
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-03-27 21:20:26 följande:
    Enkel dos! Du??
    Dubbel dos
  • Ida3434
    Ninha skrev 2018-03-28 09:44:16 följande:
    Fast 7 dagar innan bim är väldigt tidigt att ens känna nått :)

Så man får inte bli ledsen än :)

Man vi lyckades bli gravida för ett år sedan så kände jag att nått var annorlunda på bim -3 , fick då även ett plus på stickan.

Tyvärr gick de inte vägen men ville bara säga att det ör lite tidigt ännu :)
    Jo jag vet och vissa börjar ju inte känna förrän efter bim. Men blir ändå lite ledsen över ovissheten och all väntan. Ska börja testa i helgen 
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-03-27 21:22:12 följande:
    Ah ok tack :) men borde inte det va bättre ju högre siffran blir?

Vad innebär egentligen talet? Vet du?
    Det är värdet av progesteronhalten du har i kroppen. Ju högre desto bättre och ju högre du har, desto större är chansen att mer än ett ägg har lossnat. 
  • Ida3434
    Ninha skrev 2018-03-30 06:57:33 följande:

Är de nån av er som får väldigt ömma bröstvårtor efter ni börja med letrozol? Efter äl alltså..

Mina har varit det sen äl o håller i sig (över en vecka kvar till bim)

Jag brukar ?bara? få ömma bröst annars..

Nej men jag brukar få det innan mens. 
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-03-31 00:16:11 följande:

Mensen kom idag :( enligt min app 4 dar förtidigt men om man räknar på när jag troligtvis hade äl, så är det på pricken 14 dar efter.. då får man väl testa en ny kur letrozol på söndag!

Vet ni vad det e för skillnad om man tar dag 3 eller dag 5 ?

Jag blev ordinerad dag 3

Jag tar alltid dag 5-9. Jag frågade min läkare vad skillnad var och hon sa att alla läkare har olika.
  • Ida3434
    Trullis82 skrev 2018-03-30 20:54:44 följande:

Men å andra sidan....... vad kan hända egentligen om jag tar två tabletter??

Kan väl ändå bara bli så att det blir för många ägg. Jag blir väl inte dålig?

Har inte känt något från första kuren

Risken är att man blir överstimulerad och så finns det risk för flerbörd vid många ägg. 
  • Ida3434
    Trullis82 skrev 2018-03-30 20:53:34 följande:

Alltså, han pratade om att dubbla. Men med dubbla menade visst på olika vis. En annan tjej körde bara dubbelt dom två första dagarna.

Jag fick ju ändå två ägg men det släppte aldrig något. Så äggen fanns men inget släpp.

Utan dom skrumpnade bort.

Så vet liksom inte hur jag ska göra.

Om jag ska köra dubbla piller 5 dagar. El dubbelt 2 dagar o resterande 3 dagar en tablett

El som innan en tablett i fem dagar

Blir så ledsen när han sagt att vi ska höras o han sedan inte hör av sig.

Jag har skickat massor o frågar vad vi gör om mensen kommer nu.

Jäkla skit

Man kan aldrig lita på att läkare ska höra av sig utan man måste ligga på själv har jag lärt mig genom åren.

Har ni pratat om Ovitrelle? Det ska ju hjälpa äggen att lossna.

• Ida3434
    Trullis82 skrev 2018-04-01 21:58:16 följande:
    Jag kan lova att jag legat på sten hårt.

Vi skulle ha Mail kontakt så jag slipper gå via receptionen. Så fick hans direkt Mail.

Men jag har skickat mååååånga Mail o ringt via receptionen..... men vad hjälpte det...

Dock hörde han av sig idag först. O sa att jag ska köra likadant som förra gången. Alltså 1 Letrozol 3-7

Men jag tog en imorse eftersom jag har hemma. Kanon svarade han

Så nu e det igång igen.

Han pratade om att jag skulle få något gulkropps hormon, är det Ovitrelle?
    Håller tummarna att det går vägen.

Jag tror att det är progesteronprov du ska lämna när han nämnde gulkroppshormon. Det är ett blodprov som du tar dag 22 eller 23 i din mens-cykel. Om det ligger på över 23 i värde så har du haft ägglossning. 
  • Ida3434

Fick mens idag så dubbel dos Letrozol funkade inte denna gången, trots att jag hade ägglossning. Är så ledsen och besviken. Varför kan det inte bara ta sig när man väl får ägglossning... hur länge ska man orkar dessa behandlingar och den besvikelse de medför? :(

• Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-04-03 20:45:14 följande:
    Åh va trist :(

Det e mycket som ska till att det ska fösta å stanna kvar även om man inte har några ?fel?

Kram

Tog du 2 tabletter i 5 dar?
    Ja precis, dag 5-9 och sen Ovitrelle. Ush, fortfarande ledsen och besviken.
  • Ida3434
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-04 10:07:25 följande:

Hej jag hänger gärna med här, jag o min sambo har försökt lite fram o tillbaka nu under två år, för vi tar det som det kommer men nu har vi äntligen bestämt att försöka på riktigt för det har inte tagit sig nu senaste tiden, jag har gjort spolning mm o på vul visade sig att jag har ägglossning men väldigt sent i cykeln. Nu har jag fått letrezol började min dos i mars och idag var jag på vul o gyn kunde se att jag hade egt moget ägg så ikväll ska jag ta ovitrelle hoppas verkligen att det går hela vägen.

Välkommen hit. :) 

Vad spännande. Håller tummarna att det ska räcka för er. Uppdatera gärna hur det går. 

• Ida3434
    karllesson skrev 2018-04-04 08:34:03 följande:

Jag har BIM på fredag, alltså om 2 dagar och jag tog ett gravtest idag. Köpte sådana där "testa tidigt" stickor men det var såklart negativt :/ 
    Förhoppningarna sjunker nu och jag börjar tro att det inte kommer bli något plus denna månaden :( Eftersom stickorna är extra känsliga så borde det väl gett ett plus nu om jag var gravid?? Ska iallafall vänta tills fredag och ta ett nytt test då igen!
    Det konstiga är att det känns som det är något annorlunda som sker i min kropp. Jag har fått större och fylligare bröst samt ömma bröst, och det har jag aldrig haft någonsin innan mens plus att jag har haft ovanligt mycket flytningar samt lite molvärk. Men men... kroppen kanske bara har gett mig nya symptom på att mensen ska komma..

Jag brukar med känna så när jag tagit negativa test innan BIM, att nu är det kört. Har läst om de som fått positivt på BIM och till och med efter. Ovissheten är så jobbig. 
  • Ida3434
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-09 17:45:16 följande:

Hej jag tänkte fråga er, jag tog o ovitrelle förra onsdags, när tycker ni att jag kan börja testa?

2 veckor efter Ovitrelle, tänk på att den kan ge falska positiva graviditetstest upp till 10 dagar efter man tagit den. 
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-04-14 18:50:07 följande:

Ska jag fylla i att jag har äl idag?, ist för nästa vecka torsd som appen räknat ut?
    Ja det tycker jag. Jag tog min ovitrelle-idag så vi ligger lika i cykeln :)
  • Ida3434
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-16 19:15:25 följande:

Nu kom mensen precis usch så ledsen man e tappar hoppet förstår inte vrf man bara inte kan bli gravid allt ser liksom bra ut o man har ägglossning och ändå funkar det inte. Jag vet liksom inte vad jag ska göra :(

Känner samma som dig. Bröt ihop fullständigt när jag fick mens sist. Hade ny ägglossning i helgen och har fått nytt hopp men är ändå väl förberedd på att bryta ihop igen om ett par veckor. 
  • Ida3434
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-18 14:33:48 följande:
    Usch det är såå jobbigt, ja man har liksom inte något annat än att hoppas på det bästa, jag håller tummarna för er hoppas det går hela vägen denna gång.. När började du med letrezol, jag kommer äta min andra omgång nu börjar imon.
    Jag har ätit 2 st enkeldoser som inte gav ägglossning och 3 st dubbeldoser som ger ägglossning. 

ska du ta enkel eller dubbeldos?
Svar på tråden Letrozol