Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Letrozol

Näst sista dagen med Letrozol och idag har jag börjat blöda. Min mens slutade för flera dagar sedan. Någon som varit med om något liknande? Kan det kanske bara vara en mellanblödning?

• Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-04-10 16:08:53 följande:
    Läste på fass.se om Letrozol o dess biverkningar. Behöver ju inte vara så men du kan ju läsa om du vill.

Skickar med det som stod. Vill du läsa allt går du bara inte på FASS.se
    Åh tack. Det blev kanske någon hormonrubbning. Verkar som att det har slutat blöda nu så får hoppas bara det var något tillfälligt. 
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-12 07:23:24 följande:

Har idag väldigt ont alltså älsmärtor.. det är 1 v kvar tills jag ska ha äl ju! Va 6 darsen vi hade sex & tror det inte blir av idag heller :(

Varför ska den komma 1 vecka för tidigt??! Typiskt!

Har ni fått så nu när ni äter letrozol ?

första kuren med äl fick jag äl-känningar dag 11 och ägglossning dag 16.
    andra kuren fick jag äl-känningar samma dag som jag fick ägglossning, dvs dag 15.
    Har precis avslutat tredje kuren och jag har haft känningar redan under de dagar jag åt letrozol. 
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 13:06:07 följande:

Hur går det för er?

Ingen mens än & inget plus :(

Igår va 2 veckorsen jag hade Äl

Jag var på sjukhuset 12 dagar efter Ovitrelle pga smärtor i magen. De sa att jag är gravid men misstanke om utomkveds, ska ha uppföljning under kommande vecka. Är lite förvånad över att de kan misstänka det så tidigt som 12 dagar efter Ovitrelle. 
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 13:41:01 följande:
    Hmm du tog gravtest som va posetivt??

Vart var smärtorna??

Antar att det gjort ont på en sida?

Jag har ju haft utomkvedshavandeskap så det e bra att sene noga å kollar upp om de misstänker det! Kan gå illa annars om man har otur..

Jag fick ju operera bort min vänstra äggledare då när jag fick utomkvedshavandeskap..

Vilken dag ska du dit?

Hoppas allt e bra. Kram
    Nej jag hade värk mitt i, i livmodern. De misstänker utomkveds pga att mitt HCG inte ökar som det bör göra. Tycker det också är lite konstigt. Tog HCG prov 6 och 9 dagar efter Ovitrelle samt 12 dagar efter. Man borde väl inte kunna fokusera på de jag tog 6 och 9 dagar efteråt eftersom ovitrelle kan sitta i kroppen upp till 10 dagar?

Ska lämna blodprov 2 dagar nästa vecka och återbesök på fredag. 
    Hur märkte du av ditt utomkveds? 

Jag tog gravtest på sjukhuset samt blodprov som visade graviditet och så tog jag ett igår hemma som också visar positivt. 
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 14:12:15 följande:
    Men e det inte så att otrivelle kan ge falska posetiva??

Märkte att jag fick en brun blödning & svinont på höger sida.. skrev vänster innan men det va höger sida jag mena. Åkte då till gynakuten & när de skulle undersöka mig där nere så gick det inte alls för gjorde djävulsk ont på bara höger sida. Först sa de att det va missfall eftersom de inte såg nån graviditet inne i livmodern.. inte konstigt såklart eftersom den satt i högra äggledaren! De tog hcg prover & dagen efter ringde de & ville kolla mig igen & då blev det akut operation. Min äggledare va så förstörd så de tog bort den. Hade den spruckit så kunde det gått illa..

Men du sa att du hade ont i mitten liksom.. men misstänker de ändå att det sitter fel??
    Jo det kan ge falska positva upp till 10 dagar efter man tagit den, därför tycker jag det är konstigt att de stirrar sig blinda på de hcg-värden de tagit under tiden jag haft ovitrelle i kroppen.

Fy, vad obehagligt. Jag är livrädd att jag med ska råka ut för det nu när vi väl fått positivt grav-test. Får se vad som händer under kommande vecka.

Ja jag tycker med det låter lite konstigt. Vid utomkveds så brukar ju de flesta ha ont i sidorna. 
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-29 19:24:04 följande:

Tror det va mensen som kom nu...

Åh nej <3. 

Hur många kurer med letrozol har du provat?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Lilly) skrev 2018-05-07 14:31:40 följande:

Hej tjejer hur går det för er är det nån som har bim snart? Jag hade äl förra onsdags o då är det 9 dagar kvar :)

Fick positivt för ca 2 veckor sedan och fick samma dag veta att jag fått utomkvedshavandeskap. Hemskt påfrestande. 
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-11 08:01:04 följande:

Godmorgon!

Idag fick jag detta fina svar på stickan har aldrig hänt mig förut så lite roligt är det.

I ett annat forum hade en tjej fått till svar att när man tagit Ovitrelle sprutan (för att få äggen att släppa) så gör äl test ingen nytta. För äl testet visar positivt pga sprutan.... hennes gyn läkare som sagt. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.... glad men ändå misstänksam

Någon annan som hört detta?

Du ska ta ovitrelle när du fått positivt på ägglossningstestet. 
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-11 09:31:24 följande:
    Nä, Ovitrelle är till för att äggen ska släppa så jag ska inte ta det efteråt. Då finns det ingen anledning till att ta sprutan
    Precis, men bara för att man får positivt ägglossningstest så betyder inte det att ägget har släppt men däremot att det är nära. Därav varför man ska ta ovitrelle för att hjälpa det att lossna 
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-23 17:28:13 följande:

Finns det fler här inne som tagit Ovitrelle sprutan o sedan plussat?

Hur långt efter gjorde ni ett graviditetstest?

jag fick magsmärtor 12 dagar efter ovitrelle och det visade sig vara utomkvedshavandeskap
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-26 07:03:04 följande:

Hjäääääääälp, idag är jag kluven :-/

Hur gör jag nu.... måste ju vara ett tidigt missfall men läkaren får jag ju inte tag på idag en lördag så jag får väl hoppa över en kur Letrozol

Så var det för mig och det visade sig tyvärr vara utomkveds :(
  • Anonym (Hanna)
    zion skrev 2018-05-29 19:15:25 följande:

Men gud va den hängde sig där. Inte meningen att posta samma flera gånger :( ursäkta

Måste skriva av mig lite. Ni får gärna lämna nån/några synpunkter!

Jag blir lite fundersam över mina äl test, från starka små stegrande streck till ett svagt. Och med clearblue enbart blinkande gubbe ingen fast gubbe än. Ömm i de nedre delen av magen idag. Stickorna och ömheten tyder ju på att äl borde skett idag men samtidigt har clearblue testen inte blivit positiva helt än och jag är bara på dag 13. Vet inte vilken teori jag riktigt tror på. Vad tror ni? Hade ju tänkt ta en vilo dag utan sex idag för att ha det imorgon igen. Annars blir det 3 de kvällen i rad idag. Hinner gubben verkligen producera fram bra spermier i mellan gångerna? Vill ju inte missa ägget om det släpptes idag så kommer nog ha sex ikväll igen. Men om gyn säger imorgon eller om clearblue testet säger att ägget ska släppas imorgon/övermorgon så blir det jätte mycket sex. Och vem tycker egentligen att ha sex efter schema är kul? Kan man ha sex 4-5 dagar i rad utan att förstöra spermierna?

Min ena gynläkare har sagt varannan dag och den andra läkaren sa att 2 ggr under ägglossningsveckan räcker. Vi kör varannan dag för säkerhetsskull. 
  • Anonym (Hanna)
    zion skrev 2018-05-30 14:40:09 följande:

Varit hos gyn på vul och han hittade inget ägg alls :( men kom på en fråga i efter hand nu. Säg att jag släppte ett ägg igår (för 24 h sen) kan han se det då? Och hur många millimeter har era slemhinnor (kan vara helt fel ord men hoppas ni förstår) varit runt äl? Min var ca 9 mm

9 mm är bra, det har jag också haft. Be om att få lämna ett progesteronprov, då kan med säkerhet få svar på om du haft äl eller inte. 
  • Anonym (Hanna)
    zion skrev 2018-05-30 19:07:35 följande:
    Trullis82 skrev 2018-05-30 18:08:54 följande:

Som sagt, har du haft äl så ser dom ju inte det på VUL. Men be om ett progesteron prov så får du svart på vitt. Jag har ju ingen äl utan mina ägg växer o spricker. Men det såg man först via blodprovet

Okej. Känns onödigt att be om ett prov för det ska väl tas 1 vecka efter äl och sen tar det 1 vecka att få svar. Då hinner ju mensen (ev ett plus på stickan) komma. Så då spelar det ju ingen roll. Fast risken blir väl att jag blir överstimulerad nästa månad och då har jag inget vul pga semester tider.
    Det är ju bra att veta inför nästa behandling om det inte tar sig. Får du ingen ägglossning så behöver ju dosen letrozol justeras. Sen tycker jag också att det är bra att veta just för mitt kontrollbehov och att jag vet vad som händer i min kropp :)
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-30 19:56:36 följande:
    Har du varit på vul tidigare där man sett att du har ägg?

För har du ägg kanske du som jag behöver Ovitrelle sprutan för att dom ska

Jag tog Ovitrelle sprutan 10/5 o 17/5 tog jag blodprov

Så om du nu inte lyckas denna gång så be om det till nästa gång så du vet. Det är alltid jobbigast att inte veta. När man vet finns det så mycket hjälp.

Jag har en kompis som egentligen till kroppen är som en kille. Hon har ingenting.

Så först fick hon tabletter, vagitorier o sprutor att ta varje dag för att få mens. Sedan nästa behandling för att få ägg.

Det slutade med en ivf. Så allt går bara man tar reda på varför man inte kan själv.

Jag har två barn som blivit till på normal väg men nu går det inte. O helt plötsligt får jag reda på att jag för det första inte får egna ägg o sen inte heller lossning.... kroppen är en konstig maskin... så vad som helst kan hända.

Nu testade ju jag positivt i lördags, gravid 1-2 veckor men å andra sidan fick jag typ som mensblödning i 3 dagar så vi får se vart detta slutar...

Lycka till

Hej, Tror du svarade på fel citat. Jag har inte ställt något fråga utan det var mitt svar på Zions fråga :) 

Men ja, jag får ägg och jag tar även Ovitrelle :)

• Anonym (Hanna)
    Laijina skrev 2018-05-31 08:05:37 följande:

När ni skulle göra ert ul för kolla äggen, hade ni med er respektive? Jag är i valet om jag ska ha med min make då vi har gjort detta en runda tidigare.

Min sambo är med på allt. Tycker detta rör honom minst lika mycket. 
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-06-06 11:39:24 följande:

Idag är det en rejäl mensblödning igen..... nu e jag rädd o nervös

Vad tråkigt. Vilken vecka är du i? Åk in till sjukhuset om det inte slutar blöda snart.
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-06-12 11:17:12 följande:
    Hej!

Ja du, jag hade tid 9:30.

Kommer dit med vetskap om att han inte ska vara kvar i samma lokaler. Det visste jag sedan länge o han letade ny lokal att driva sin klinik i. Men idag säger han att han inte ska fortsätta alls utan börja jobba på onkologen. Jag bryter ihop totalt o stor gråter.......

Han blir själv tagen av min reaktion o säger sedan men..... jag vill så gärna följa dig tills det blir ett litet knyte så jag tänkte kolla med en kollega om jag bara under dina undersökningar kan få låna utrustning o plats av henne..... alltså fatta on detta går. O han gör det för min skull!

Jag gråter ju då såklart en skvätt till. Denna gång glädjetårar.

Dagens vul visade ju såklart att där inte fanns ett foster men han ser för första gången något runt format i kanalen som han kallade det o funderade på om det var ett utomkveds. Men det brukar inte sitta där säger han sen. Så detta måste ju kollad upp framöver.

Men nu eftersom han slutar denna vecka o det sedan är semester så läggs allt på is. Vad säger du om allt säger han sen... ja inget jag vill men har inget att välja på.

Nu får jag väl helt enkelt försöka på egen hand o hoppas att det går utan medicin. Det har ju funkat 2 ggr uppenbarligen då jag har två fina tjejer.

Så får vi se vad som händer fram över. Nu e det lite ovist kan man säga.... kämpa kämpa
    men om det är utomkveds så måste ju det följas upp?
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-06-12 13:34:52 följande:
    Mm, precis. Men han trodde kusiner det heller eftersom det inte sitter i kanalen då. El någon här som varit med om samma?
    vad menar du med kusiner? Får inte ihop meningen. :)
    Jag har haft utomkveds.
Svar på tråden Letrozol