• Ninha

Letrozol

karllesson skrev 2018-03-21 20:13:58 följande:

Hej! Jag följs gärna åt här :) Jag har pcos och ingen egen ägglossning. Började med letrozol enkelkur i februari men fick ingen ägglossning av det så nu har jag tagit dubbelkur. Var på ultraljud i måndags och hade en äggblåsa på 16mm :) Har haft äl-smärtor sen i söndags och hade mycket äl-sekret igår men inte positivt äl-test ännu... 

Spännande det är! :)

Här kom äl flytningar nu på kvällen o har haft hugg/stick o molande värk mycket idag men inget positivt öl test på morgonen. Hoppas få det imorgon istället :)
  • Ninha
    Trullis82 skrev 2018-03-21 20:43:22 följande:

Samma här fast på mig fungerade enkel dos. Men fortfarande ingen glad gubbe. Tror inte jag får någon heller cd20 idag

Har inget positivt test än heller cd 15. Hade ju ont igår o sånna flytningar så fattar inte .... blir väl duddelkur nästa gång då kanske...

Fr vänta lite till så får vi se...
  • Ninha
    GlitterLina skrev 2018-03-22 20:21:56 följande:

Gyn hade lämnat meddelanden på telsvar att blodprovet hade visat att jag haft ägglossning :) så första kuren letrozol verkade funka. Nu väntar vi bara på att det ska tagit sig oxå!!!

Gött, bara vänta o se om de blivit en liten :)

Här lyser äl med sin frånvaro trots flytningar o ont... hm..
  • Ninha

Nu äntligen idag på cd 17 fick jag glad gubbe :)

Bara att ligga på i några dagar nu :)

• Ninha
    karllesson skrev 2018-03-24 20:31:20 följande:

Grattis!! Nu får vi hålla tummarna :D

Så jobbigt att vänta och se om det har gått vägen.

Ja de är superjobbigt, varje dag känns som en månad typ haha.

Har fortfarande positivt på stickan så hoppas att äl sker idag/imorgon då :)
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-25 10:13:34 följande:

Haha jaaaa! När sker egentligen ägglossningen? Fick positivt på stickan i förrgår och igår negativt.

Det sker ca 24-36 timmar efter LH ökning :) så beror helt på när de hormonerna stegrar.

Så du bör ju haft äl nu iallafall :)

Jag gjorde ett test kl 14 idag bara för att se hur de såg ut nu o då var de negativt men ganska starkt så äl borde har varit nu tycker jag eller sker snart :)
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-25 21:21:26 följande:

jaa okej, i går när jag testade så var strecket ganska svagt så jag måste haft mellan i förrgår och igår :) Sen hade min temp stigit i morse och det sker ju 1-2 dagar efter ägglossning :)

jaa den sker nog nu ungefär då :) Ska bli spännande och se om vi lyckats!

Ok ja det gör den ju, ja tempar också så ska bli intressant att se imorgon vad de visar :)

Ja de är så spännande men så lång väntan som sagt.

Har du några barn innan eller lyckats bli gravid tidigare? :)
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-26 08:42:22 följande:

Jaa okej, hoppas den stiger då :)

Nej jag har inga barn eller varit gravid tidigare. Vi började försöka för cirka ett år sedan innan jag fick reda på att jag hade pcos. Och i början nu av 2018 fick jag börja med letrozol, och jag fick som sagt ingen ägglossning på första kuren så detta är första gången jag har ägglossning på ett år.. så chanserna är ju inte jättestora att jag skulle ha blivit gravid kanske.. men man hoppas ju :)

Hur är det för dig? Har du några barn eller varit gravid?

Okej va skönt att ni fick reda på det så pass tidigt :)

Härligt att denna kuren gav dig ägglossning , ett steg i rätt riktning :)

Vi har försökt i 2 år och har två missfall i bagaget (v13 och v5 ) så jag har egen ägglossning ibland.

Isamband med utredning så såg de att jag har pco o fick själv välja om ja ville börja med letrozol direkt eller om vi ville testa lite till själva.

Men vi ville såklart börja direkt då vi längtar jättemycket båda två.
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-26 14:47:41 följande:

Ja, det var skönt att vi fick reda på det tidigt och skönt att det funkade med ägglossning denna kur :) Om det inte tar sig nu så vet man ju ändå att dubbeldos funkar så jag kan köra det nästa gång också.

Beklagar! :/

Hoppas att det funkar med letrozol för dig.

Ja precis förstår hur du tänker för Så tänker jag med :)

Det är hoppfullt när man vet att letrozolen gör det den ska :)

Ska eller har du tagit blodprov som bekräftar äl nu?

Min läkare har inte ens nämt det, bara att jag skulle ta äl test som bekräftar..
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-27 08:13:08 följande:

Jaa men precis! Känns väldigt skönt!

Nej min läkare har inte heller nämnt något om blodprov... Jag skulle också ta äl-test! Så hoppas verkligen att jag har haft det nu :)

Vill spola fram tiden en vecka åtminstone och se om jag får några jättetidiga symptom.. haha :)

Ok då vet ja att jag inte är ensam om att inte ta blodprov ;)

Hehe ja nu får dagarna gärna gå fortare :)
  • Ninha
    GlitterLina skrev 2018-03-27 20:17:00 följande:

7 dar till bim & inga gravkänningar :( trist

Fast 7 dagar innan bim är väldigt tidigt att ens känna nått :)

Så man får inte bli ledsen än :)

Man vi lyckades bli gravida för ett år sedan så kände jag att nått var annorlunda på bim -3 , fick då även ett plus på stickan.

Tyvärr gick de inte vägen men ville bara säga att det ör lite tidigt ännu :)
  • Ninha

Är de nån av er som får väldigt ömma bröstvårtor efter ni börja med letrozol? Efter äl alltså..

Mina har varit det sen äl o håller i sig (över en vecka kvar till bim)

Jag brukar ?bara? få ömma bröst annars..

• Ninha
    Trullis82 skrev 2018-03-30 16:30:31 följande:

Jaha, idag kom mensen

Läkaren skulle hört av sig men inte ett ljud. Undrar vad planen är nu. Det var prat om att öka på Letrozol denna gång men frågan e hur han tänker. Det är väldigt olika tydligen.

Så känns som att jag kommer missa denna gång. Borde ju annars börja med Letrozol på söndag o nu e det ledig fram till tis. Då jag tidigast kan få tag i honom....

Tusan oxå

Åh va tråkigt :(

Men var detta första eller andra gången?

Min läkare sa att vi skulle dubbla andra gången om jag ej fick äl första gången. De sa inget alls om det?

Typiskt att de blev precis vid påsk :/
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-04-01 08:39:32 följande:

Jag har också jätteömma bröstvårtor sen några dagar efter äl!

Här ömmar de fortfarande mycket o en vecka kvar till bim. Inatt vakna jag av att jag mådde väldigt illa o kräktes men tror helt ärligt att det blev för myclet påskmat igår..haha

Mår lite illa än..

men hoppas får man ju göra :)
  • Ninha
    GlitterLina skrev 2018-04-02 11:01:37 följande:

Alltså det känns som min tid e ute.. har fyllt 39 precis. Har inte äl varje månad & har bara en äggledare! Fick operera bort den i feb 2015 mär jag fick ett utomkvedshavandeskap på höger sida. Men har en son född 2006 & en son född 2016. Han som e född 2016 blev till endast 3 mån efter operationen. Båda barnen är till me pergotime 3 mån enkeldos användning. Hoppas på att letrozol gör samma verkan..

Hur gamla e ni? Har ni några barn?

Jag är 26 år och har inga barn. Vi har aktivt försökt i 2 år och har två missfall i bagaget. Vid utredning nu i år så upptäckte dem att jag har pco, så inte så konstigt att det tagit tid (men ändå lyckats bli gravida själva) vi fick välja själva om vi ville börja med letrozol o de ville vi såklart direkt.
  • Ninha

Här har vi fått ett plus på stickan Men har inte bim förrän söndag så ropar inte hej än och oron finns ju såklart om man skulle få missfall igen men försöker att inte oroa mig o koppla av men lättare sagt än gjort.

Har molande värk i mage o ländrygg nu. Hoppas att det går vägen denna gång<3

• Ninha

Tack så mycket allihopa! :) nu vill vi bara att tiden ska gå lite snabbare <3

Hoppas att alla av er får ett plus snart!

• Ninha
    karllesson skrev 2018-05-02 08:46:42 följande:

Godmorgon! Jag har bim på lördag/söndag men har de senaste dagarna haft molvärk vid livmodern och även varit öm i ländryggen så jag tänkte att jag gör ett test idag även att jag vet att det egentligen är för tidigt. Först tog jag RFSU test och då tyckte jag att det syntes ett litet streck så jag tog ett CB plus efter och då visade det detta!! Det kan väl inte vara ett spökstreck?? Jag är helt chockad.. det funkade då troligtvis på 3e letrozol-kuren!! Jag ska köpa CB digital idag och testa imorgon och fredag för att vara helt säker!

Stort grattis :D va roligt att läsa!! :)
  • Ninha
    GlitterLina skrev 2018-05-03 18:29:46 följande:

Vilken v e du i nu Ninha?

Är i v 8 nu (7+3) var på ultraljud igår och fick se det lilla hjärtat slå, underbar känsla då jag har varor så orolig (är det nu också men inte riktigt lika mycket).

Hur går det för dig?
  • Ninha
    GlitterLina skrev 2018-05-03 20:47:28 följande:

Åh men ändå skönt att sett ett litet hjärta picka :) :)

Är på 3dje kuren & tablett nr 3 nu

Ja det känns skönt :)

Håller tummarna för att det blir tredje gången gillt nu då! :)
Svar på tråden Letrozol