Inlägg från: karllesson |Visa alla inlägg
  • karllesson

Letrozol

Ninha skrev 2018-03-25 19:44:02 följande:
    Det sker ca 24-36 timmar efter LH ökning :) så beror helt på när de hormonerna stegrar.

Så du bör ju haft äl nu iallafall :)

Jag gjorde ett test kl 14 idag bara för att se hur de såg ut nu o då var de negativt men ganska starkt så äl borde har varit nu tycker jag eller sker snart :)
    jaa okej, i går när jag testade så var strecket ganska svagt så jag måste haft mellan i förrgår och igår :) Sen hade min temp stigit i morse och det sker ju 1-2 dagar efter ägglossning :)

jaa den sker nog nu ungefär då :) Ska bli spännande och se om vi lyckats!
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-25 21:54:40 följande:
    Ok ja det gör den ju, ja tempar också så ska bli intressant att se imorgon vad de visar :)

Ja de är så spännande men så lång väntan som sagt.

Har du några barn innan eller lyckats bli gravid tidigare? :)
    Jaa okej, hoppas den stiger då :)
    Nej jag har inga barn eller varit gravid tidigare. Vi började försöka för cirka ett år sedan innan jag fick reda på att jag hade pcos. Och i början nu av 2018 fick jag börja med letrozol, och jag fick som sagt ingen ägglossning på första kuren så detta är första gången jag har ägglossning på ett år.. så chanserna är ju inte jättestora att jag skulle ha blivit gravid kanske.. men man hoppas ju :)

Hur är det för dig? Har du några barn eller varit gravid?
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-26 13:07:17 följande:
    Okej va skönt att ni fick reda på det så pass tidigt :)

Härligt att denna kuren gav dig ägglossning , ett steg i rätt riktning :)

Vi har försökt i 2 år och har två missfall i bagaget (v13 och v5 ) så jag har egen ägglossning ibland.

Isamband med utredning så såg de att jag har pco o fick själv välja om ja ville börja med letrozol direkt eller om vi ville testa lite till själva.

Men vi ville såklart börja direkt då vi längtar jättemycket båda två.
    Ja, det var skönt att vi fick reda på det tidigt och skönt att det funkade med ägglossning denna kur :) Om det inte tar sig nu så vet man ju ändå att dubbeldos funkar så jag kan köra det nästa gång också.

Beklagar! :/

Hoppas att det funkar med letrozol för dig.
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-26 20:09:32 följande:
    Ja precis förstår hur du tänker för Så tänker jag med :)

Det är hoppfullt när man vet att letrozolen gör det den ska :)

Ska eller har du tagit blodprov som bekräftar äl nu?

Min läkare har inte ens nämt det, bara att jag skulle ta äl test som bekräftar..
    Jaa men precis! Känns väldigt skönt!
    Nej min läkare har inte heller nämnt något om blodprov... Jag skulle också ta äl-test! Så hoppas verkligen att jag har haft det nu :)
    Vill spola fram tiden en vecka åtminstone och se om jag får några jättetidiga symptom.. haha :)
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-30 06:57:33 följande:

Är de nån av er som får väldigt ömma bröstvårtor efter ni börja med letrozol? Efter äl alltså..

Mina har varit det sen äl o håller i sig (över en vecka kvar till bim)

Jag brukar ?bara? få ömma bröst annars..

Jag har också jätteömma bröstvårtor sen några dagar efter äl!
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-04-01 11:29:42 följande:

Här ömmar de fortfarande mycket o en vecka kvar till bim. Inatt vakna jag av att jag mådde väldigt illa o kräktes men tror helt ärligt att det blev för myclet påskmat igår..haha

Mår lite illa än..

men hoppas får man ju göra :)

Jaa vi får hoppas att det inte var påskmaten då ;)

Har 5 dagar kvar till bim och igår tyckte jag att brösten hade blivit lite större men har inte ont i själva brösten, bara bröstvårtorna. Annars känner jag inget annorlunda..
  • karllesson
    GlitterLina skrev 2018-04-02 11:01:37 följande:

Alltså det känns som min tid e ute.. har fyllt 39 precis. Har inte äl varje månad & har bara en äggledare! Fick operera bort den i feb 2015 mär jag fick ett utomkvedshavandeskap på höger sida. Men har en son född 2006 & en son född 2016. Han som e född 2016 blev till endast 3 mån efter operationen. Båda barnen är till me pergotime 3 mån enkeldos användning. Hoppas på att letrozol gör samma verkan..

Hur gamla e ni? Har ni några barn?

Jag är 25 år och vi har försökt i lite mer än 1 år. Jag har pcos och har ingen egen ägglossning så därför äter jag letrozol, fick först börja med det i januari i år så är på min andra dos nu :)
  • karllesson

Jag har BIM på fredag, alltså om 2 dagar och jag tog ett gravtest idag. Köpte sådana där "testa tidigt" stickor men det var såklart negativt :/ 
    Förhoppningarna sjunker nu och jag börjar tro att det inte kommer bli något plus denna månaden :( Eftersom stickorna är extra känsliga så borde det väl gett ett plus nu om jag var gravid?? Ska iallafall vänta tills fredag och ta ett nytt test då igen!
    Det konstiga är att det känns som det är något annorlunda som sker i min kropp. Jag har fått större och fylligare bröst samt ömma bröst, och det har jag aldrig haft någonsin innan mens plus att jag har haft ovanligt mycket flytningar samt lite molvärk. Men men... kroppen kanske bara har gett mig nya symptom på att mensen ska komma..

• karllesson
    Ida3434 skrev 2018-04-04 16:29:30 följande:
    Jag brukar med känna så när jag tagit negativa test innan BIM, att nu är det kört. Har läst om de som fått positivt på BIM och till och med efter. Ovissheten är så jobbig. 
    jaaa det är så otroligt jobbigt och frustrerande detta... man vill ju bara ha det där efterlängtade plusset!
  • karllesson
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-04 19:59:33 följande:
    Jag förstår men det bara kämpa på o hoppas på det bästa, även om man bara känner att man bara vill ge upp ibland.
    Jaaa! Om det inte går vägen denna gången så är det väl bara ta nya tag igen även om de tar emot :(
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-04-05 20:39:54 följande:

Här har vi fått ett plus på stickan Men har inte bim förrän söndag så ropar inte hej än och oron finns ju såklart om man skulle få missfall igen men försöker att inte oroa mig o koppla av men lättare sagt än gjort.

Har molande värk i mage o ländrygg nu. Hoppas att det går vägen denna gång<3

Grattis!! Vad roligt :) jag har bim idag men hade negativt test imorse :( men fortfarande ingen mens.
  • karllesson
    GlitterLina skrev 2018-04-13 15:15:21 följande:

En vecka kvar till äl

Men har Såå ont & även älflytningar. Tog detta ältest nu när jag druckit massor. Verkar ju faktiskt som kanske det är äl tidigare..
    Oj vad spännande.. :D förra kuren hade jag också jätteont en vecka innan ägglossning och flytningar. Dock fick jag positivt cd15. Nu har jag precis ätit min tredje kur och hoppas det går vägen denna gången... ska till läkaren på onsdag.
  • karllesson

Hej igen!
    Gick inte vägen för mig förra gången då jag fick min mens men nu har jag ätit min tredje kur med letrozol, var på ul idag och hade en äggblåsa på 14mm och en på 17mm så jag förväntas ha ägglossning i helgen :) 
    Ni som haft två ägg har ni rekommenderats att inte ha sex för det kan bli två ägg som blir befruktade eller har ni valt att inte ha det själva? :)
    Min läkare sa att vi skulle köra på som vanligt bara :)

• karllesson
    Trullis82 skrev 2018-04-18 21:31:44 följande:
    Min läkare sa att kan du inte tänka dig att få tvillingar så ska du inte ha sex. Finns inga garantier för att det bara e ett ägg som befruktas utan risken är precis lika stor att båda äggen blir befruktade.

Kan du tänka dig att få tvillingar så kör på

Jag har fått två ägg båda gångerna o valt att inte fortsätta. Min man håller på o dö

Låset är liksom på
    Jaha okej. Jag kan tänka mig tvillingar så vi ska köra på :D spännande.
    Haha, jaa okej! Det förstår jag då :D
  • karllesson

Hur går det för er? :)
    Jag hade "glad gubbe" i lördags och i går. Vi hade sex i onsdags, fredags kväll och igår på dagen, hann inte i lördags och idag jobbar vi olika tider så vi ses inte förrän sent ikväll :( Tror ni det kan ta sig ändå? Känner mig så osäker på när man helst ska ha sex för att det ska gå vägen? Spermierna lever ju förhoppningsvis ett par dygn.. min läkare rekommenderade oss att ligga i helgen och vi har ju gjort det 2/3 dagar... men eftersom jag hade två ägg så kanske ett skulle släppa idag sa han, och det hinner vi inte pricka in :/ När brukar ni ha sex vid äl?

• karllesson
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-24 14:59:46 följande:

Jag tror att det borde gå för ni har ändå kunnat pricka in det förhoppningsvis lever spermierna någon dag :) jag ska på vul nästa onsdag för att kontrollera äl, och hoppas på ett elr två ägg. Hoppas det går hela vägen denna gång håller tummarna ????

Hoppas på det!! Får typ ångest när man inte kört på varje dag???? spännande!! Hoppas det går vägen för oss båda????
  • karllesson
    GlitterLina skrev 2018-04-26 18:59:24 följande:

Ska göra det :) håll tummar tack

Håller tummarna!!
  • karllesson

Godmorgon! Jag har bim på lördag/söndag men har de senaste dagarna haft molvärk vid livmodern och även varit öm i ländryggen så jag tänkte att jag gör ett test idag även att jag vet att det egentligen är för tidigt. Först tog jag RFSU test och då tyckte jag att det syntes ett litet streck så jag tog ett CB plus efter och då visade det detta!! Det kan väl inte vara ett spökstreck?? Jag är helt chockad.. det funkade då troligtvis på 3e letrozol-kuren!! Jag ska köpa CB digital idag och testa imorgon och fredag för att vara helt säker!

• karllesson

Tack tjejer!

Jag tog ett digitalt test idag som det stod gravid på.

Önskar er alla lycka till <3

• karllesson
    Ninha skrev 2018-05-03 10:04:37 följande:

Stort grattis :D va roligt att läsa!! :)

Tack snälla! :D
Svar på tråden Letrozol