Inlägg från: GlitterLina |Visa alla inlägg
  • GlitterLina

Letrozol

Ni som tagit blodprov för att se om ni haft ägglossning. Vad fick ni för siffra? Jag pratade ju tyvärr inte me min Gun då hon lämnade svar på telefonsvar

Hon sa 30

År inte det lite??

• GlitterLina
    Ninha skrev 2018-03-24 08:16:41 följande:

Nu äntligen idag på cd 17 fick jag glad gubbe :)

Bara att ligga på i några dagar nu :)

Gött :)
  • GlitterLina
    Ida3434 skrev 2018-03-27 20:50:06 följande:

Är också på bim -7 och har inga som helst känningar. Så besviken. Åt du enkel eller dubbelkur letrozol?

Enkel dos! Du??
  • GlitterLina
    Ida3434 skrev 2018-03-27 20:49:30 följande:

Du har haft ägglossning. Mitt låg på 55 och jag hade ägglossning. Man ska ligga på minst 23. :)

Ah ok tack :) men borde inte det va bättre ju högre siffran blir?

Vad innebär egentligen talet? Vet du?
  • GlitterLina
    Ida3434 skrev 2018-03-28 15:41:18 följande:

Det är värdet av progesteronhalten du har i kroppen. Ju högre desto bättre och ju högre du har, desto större är chansen att mer än ett ägg har lossnat. 

Aha ok :)
  • GlitterLina

Mensen kom idag :( enligt min app 4 dar förtidigt men om man räknar på när jag troligtvis hade äl, så är det på pricken 14 dar efter.. då får man väl testa en ny kur letrozol på söndag!

Vet ni vad det e för skillnad om man tar dag 3 eller dag 5 ?

Jag blev ordinerad dag 3

• GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-03-31 08:41:21 följande:

Ska tydligen inte ha någon speciell betydelse sa min gyn läkare. Men det beror lite på hur lång mens man har.

Antingen tar man 3-7 eller 5-9 det är olika. Jag har mens 7 dagar så jag tar 3-7

Fösta gången för mig var det helgdag så medicinen började jag först med dag 4 och till 8 alltså.

Det blir ju bara så att äl kommer o mens efter 14 dagar. Jag som alltid haft 40-42 dagar fick efter medicinen helt plötsligt 28 dagar.

Så gör som läkaren sagt. Man följer ju ett mönster liksom bara för att få äl o mens att flyta normalt

Du fick oxå mens igår va?

Min gyn vill att man tar gravtest ändå för att verkligen kolla så att det e riktig mens för hon sa att man verkligen inte ska ta letrozol om man e gravid..
  • GlitterLina
    Ninha skrev 2018-04-01 11:29:42 följande:

Här ömmar de fortfarande mycket o en vecka kvar till bim. Inatt vakna jag av att jag mådde väldigt illa o kräktes men tror helt ärligt att det blev för myclet påskmat igår..haha

Mår lite illa än..

men hoppas får man ju göra :)

Håller tummar :)
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-01 21:58:16 följande:

Jag kan lova att jag legat på sten hårt.

Vi skulle ha Mail kontakt så jag slipper gå via receptionen. Så fick hans direkt Mail.

Men jag har skickat mååååånga Mail o ringt via receptionen..... men vad hjälpte det...

Dock hörde han av sig idag först. O sa att jag ska köra likadant som förra gången. Alltså 1 Letrozol 3-7

Men jag tog en imorse eftersom jag har hemma. Kanon svarade han

Så nu e det igång igen.

Han pratade om att jag skulle få något gulkropps hormon, är det Ovitrelle?

Tog min tablett idag oxå
Svar på tråden Letrozol