• Trullis82

Letrozol

GlitterLina skrev 2018-04-03 18:27:39 följande:

Hoppas du blir gravid snart :)

Tack, det samma
  • Trullis82
    Ida3434 skrev 2018-04-03 19:36:56 följande:

Fick mens idag så dubbel dos Letrozol funkade inte denna gången, trots att jag hade ägglossning. Är så ledsen och besviken. Varför kan det inte bara ta sig när man väl får ägglossning... hur länge ska man orkar dessa behandlingar och den besvikelse de medför? :(

Har din sambo gjort ett spermatest?

För problemet behöver inte bara ligga hos dig
  • Trullis82
    Ninha skrev 2018-04-05 20:39:54 följande:

Här har vi fått ett plus på stickan Men har inte bim förrän söndag så ropar inte hej än och oron finns ju såklart om man skulle få missfall igen men försöker att inte oroa mig o koppla av men lättare sagt än gjort.

Har molande värk i mage o ländrygg nu. Hoppas att det går vägen denna gång<3

Men GRATTIS! Äntligen lite roligheter här.... känns som man bara kämpar o inget händer. Men när någon plussar blir man lite mer taggad
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-10 15:53:15 följande:

Näst sista dagen med Letrozol och idag har jag börjat blöda. Min mens slutade för flera dagar sedan. Någon som varit med om något liknande? Kan det kanske bara vara en mellanblödning?

Läste på fass.se om Letrozol o dess biverkningar. Behöver ju inte vara så men du kan ju läsa om du vill.

Skickar med det som stod. Vill du läsa allt går du bara inte på FASS.se

• Trullis82
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-10 21:48:20 följande:

Hej vet faktist inte men du kanske kan ringa till gyn och börja där önska jag kunde ge ett bättre svar lycka tilö :)

Jag har två barn som kommit till naturligt.

Nu ville vi försöka med en tredje men där tog det stopp.

Jag har alltid skojat o sagt att jag blir gravid bara gubben vifftar med kalsongerna men så är inte fallet denna gång i alla fall.

Slutade med p-spruta september 2016 o försökt sedan dess. Väldigt intensivt sista 6 månaderna.

Inget händer. Vände mig till kvinnokliniken o fick till svar att dom har ett års väntetid. Fick chansen då att komma till en special klinik för just detta område som landstinget samarbetar med.

Där har jag fått massor med hjälp kan jag säga.

Ul vise att jag har pco, jag har ingen egen äl. Vid flera ul visar det oxå att de gånger jag haft ägg är dom så små så dom går inte att befrukta.

Nu har jag fått medicin Letrozol för att få ägg som växer till sig men tyvärr blir det ingen lossning. Nu har jag kört andra kuren Letrozol o ska på ul den 13/4 för o se så det växer något ägg. Då är det tänkt så att jag ska få ta en Ovitrelle spruta( gör att ägget släpper). Men allt hänger på hur det ser ut den 13/4.

Så sök hjälp skulle jag säga. När man försökt själv i 1 år ska man söka hjälp. Det tråkiga är väntetiden. Jag bor i Östergötland o det är lååååång väntan här
  • Trullis82

Idag var äntligen det efterlängtade gyn besöket.

Det visade att jag har ett ägg på vardera äggstock. Det ena är 23,3mm och det andra 17,3mm .

Man vill ju helat inte ha så kanske för risken för tvillingar är STOR. Vi känner väl att det kunde räcka med ett barn då vi redan har två. Blir en stor omställning kring mycket.

Men det bästa av allt är ändå att man ser att det räcker med en tablett Letrozol så jag behöver ingen högre dos.

Nu har vi fått samlags förbud och återbesök på måndag för o se om båda äggen är kvar eller ett försvunnit

Trevlig helg på er

• Trullis82

Idag var det ul igen o nu hade äggen vuxit o båda var över 30mm. Det stora var 33,9mm

Men det är två ägg o man vill bara ha ett så denna cykel hoppar man över

Sen får vi se hur vi planerar då jag reagerar så lätt på medicinen. O eftersom jag har lägsta dosen kan jag inte heller reglera den

• Trullis82

Jag har ätit enkel dos två gånger o får båda gångerna två ägg. Så kanske skulle jag oxå prova en halv tablett. Orsaken till att jag började med Letrozol var ju att jag inte fick några ägg alls. Så en halv kanske skulle funka bättre...

Ska föreslå det får vinarnas han säger

• Trullis82
    karllesson skrev 2018-04-18 21:07:38 följande:

Hej igen!

Gick inte vägen för mig förra gången då jag fick min mens men nu har jag ätit min tredje kur med letrozol, var på ul idag och hade en äggblåsa på 14mm och en på 17mm så jag förväntas ha ägglossning i helgen :) 

Ni som haft två ägg har ni rekommenderats att inte ha sex för det kan bli två ägg som blir befruktade eller har ni valt att inte ha det själva? :)

Min läkare sa att vi skulle köra på som vanligt bara :)

Min läkare sa att kan du inte tänka dig att få tvillingar så ska du inte ha sex. Finns inga garantier för att det bara e ett ägg som befruktas utan risken är precis lika stor att båda äggen blir befruktade.

Kan du tänka dig att få tvillingar så kör på

Jag har fått två ägg båda gångerna o valt att inte fortsätta. Min man håller på o dö

Låset är liksom på
  • Trullis82
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-18 20:48:50 följande:

Ja men gör det, när ska du börja med din dos?

Om mensen kommer som den ska så bör den anlända 27/4. Så börjar ju då med Letrozol 29/4 o hoppas då på bara ett ägg eller två men det får bara vara ett när det är befruktnings dags
Svar på tråden Letrozol