Letrozol
Nu ska jag strax lämnar prover för att se om jag verkligen har haft äl eller inte denna månaden. Spännande :)
Nu ska jag strax lämnar prover för att se om jag verkligen har haft äl eller inte denna månaden. Spännande :)
Eller hur man räknar första mens dagen när man blöder "rikligt" färskt blod? Inte redan när man får lite rosa flytningar? / en tankspridd, trött, glömsk och förvirrad hjärna
Blir så less alltså. Jag brukar aldrig ha små blödningar/spotting (ja kalla det va ni vill :). ). Fick rosa på pappret i förrgår och tänkte att nu kommer äntligen mensen så vi kan börja med nästa försök. Men mensen har fortfarande inte kommit :(. Inga mer rosa flytningar heller. Jag är så otålig och vill ju bara komma igång igen.
Har du testat me gravtest då?
Nån som vet om man kan äta rosenrot samtidigt som man äter letrozol?
Jag tycker du inte aka göra det samtidigt
Eftersom mensen inte har kommit än så skulle jag ringa gyn idag. Så nu har jag hämtat ut provera så nu hoppas jag att mensen kommer snart. All denna väntan hela tiden :(suck
Jag rekommenderar oxå att du tar ett grav test. Jag fick en blödning som jag trodde var mens endast 2 dagar försenat. Då visade det gravid 1-2 veckor.
Så ta inga mediciner innan du testat dig
Men när skulle du haft mens??
Har du tagit gravtest?
Ta inte provera om du e osäker
Äntligen dök mensen upp så idag börjar jag äta min sista kur med pergotime, trippel. Får ingen kontroll denna månaden så får förlita mig på äl test.
Hur gör ni andra som äter dubbel och trippel kur , tar ni alla tabletter samtidigt på dagen eller sprider ni ut dom?
Jag har tagit de dubbla kurserna samtidigt men nu när jag ska äta trippelt så funderar jag på om inte kroppen tar upp tabletterna lättare om man delar upp det, morgon lunch kväll.
Och min gyn läkare går i pension nu i augusti så om det inte blir något denna cykel så kommer jag få kontakta gynhälsan i Jönköping. Så jag undrar om nån av er går där eller har erfarenhet av dom? :)
Hur går det för er alla?
Vilken dag i cyklen har ni fått äl med letrozol(pergotime)?
Jag har tidigare fått dag 14, 16 och 16.
Idag är jag på dag 16 och inget tyder på att äl ens närmar sig så jag vet inte om jag bara ska ge upp och vänta på en blödning.
Hm, jag tar ju en Ovitrelle spruta på mig själv för att då äl för jag får ingen egen äl. Så jag vet faktiskt inte. Jag tar bara när ägget är minst 20mm så jag går ju alltså på många VUL för att veta exakt när jag ska ta den
Vet du att du att du har äl då?
Okej, jag reagerar nästan för bra på en tablett då jag får en till flera ägg på det.
Jag hade min sista mens 26/4-2/5 o sedan tog jag Ovitrelle sprutan 10/5 o 11/5 hade jag ägglossning.
Och sedan 26/5 fick jag det glädjande beskedet ?Gravid 1-2 veckor på CB veckoindikator? .
Så då ser du på ett ungefär. Sen är man ju olika. Ägget/äggen ska växa mellan 1-2 mm / dag.
Blev du något klokare?
Är du idag oå cd17 har du inte haft någon äl skulle jag säga. Någon gång mellan 10-16 brukar man ha. Beror på cykels längd
Vet inte hur mycket du väger el hur låg du e men jag har alltid haft fler kg över tyvärr. Både på gott och ont.
Jag är 160cm o vägde på båda mina graviditeter 95kg. MEN, jag går inte upp i vikt när jag e gravid utan ner så jag behöver mina extra kg för att bebis ska överleva