• Trullis82

Letrozol

Hjäääääääälp, idag är jag kluven :-/

Hur gör jag nu.... måste ju vara ett tidigt missfall men läkaren får jag ju inte tag på idag en lördag så jag får väl hoppa över en kur Letrozol

• Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-05-26 10:16:51 följande:

Men jisses ja tur att du tog gravtest

Man vet ju aldrig. Men ta INTE letrozol för säkerhetskull!

Annars finns väl gynakut? Här i Gbg fons iallafall det & dit kan man gå bilen tid på dygnet & helg

Men ta test om två tre dar igen. Vissa kan va gravida fast man blöder. Kan även va vanligt missfall. Och kan va entviöling som blöder ut!

Kolla upp!

Ringde till gyn o dom sa att det e för tidigt att säga. Det enda e att avvakta så länge jag mår bra.

Dom sa oxå att blödningar såhär tidigt är inte ovanligt...

Mm, vi får se
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-27 10:42:24 följande:

Så var det för mig och det visade sig tyvärr vara utomkveds :(

Borde man inte få ont då? Nu har ju blödningarna upphört o allt är som vanligt igen
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-05-28 21:22:49 följande:

Hur går det???

Hej!

Jo idag ringde läkaren.

Han sa att det var väldigt bra att jag inte tagit Letrozol. Man vet aldrig...

Han sa oxå att jag ska ta CB veckoindikator på fredag( precis som jag tänkt själv )Kl 9 ringer han för att höra resultatet på graviditetstestet så får vi se vad som händer efter det.

Man hoppas ju sååååå men är så rädd....

Hur går det själv?
  • Trullis82
    zion skrev 2018-05-29 15:19:37 följande:
    2 askar går ut nu i sommar men sen är det lugnt ???? vi kör dubbelkur på direkten så har bara 3 omgångar på oss innan det blir letrozol.
    Men varför slutade dom med Pergotime? Det kan ju inte vara farligt för då skulle du ju inte ta det Men undrar bara varför då det verkar vara fler som plussat när dom tagit det läkemedlet
  • Trullis82

Som sagt, har du haft äl så ser dom ju inte det på VUL. Men be om ett progesteron prov så får du svart på vitt. Jag har ju ingen äl utan mina ägg växer o spricker. Men det såg man först via blodprovet

• Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-30 19:20:32 följande:

Det är ju bra att veta inför nästa behandling om det inte tar sig. Får du ingen ägglossning så behöver ju dosen letrozol justeras. Sen tycker jag också att det är bra att veta just för mitt kontrollbehov och att jag vet vad som händer i min kropp :)

Har du varit på vul tidigare där man sett att du har ägg?

För har du ägg kanske du som jag behöver Ovitrelle sprutan för att dom ska

Jag tog Ovitrelle sprutan 10/5 o 17/5 tog jag blodprov

Så om du nu inte lyckas denna gång så be om det till nästa gång så du vet. Det är alltid jobbigast att inte veta. När man vet finns det så mycket hjälp.

Jag har en kompis som egentligen till kroppen är som en kille. Hon har ingenting.

Så först fick hon tabletter, vagitorier o sprutor att ta varje dag för att få mens. Sedan nästa behandling för att få ägg.

Det slutade med en ivf. Så allt går bara man tar reda på varför man inte kan själv.

Jag har två barn som blivit till på normal väg men nu går det inte. O helt plötsligt får jag reda på att jag för det första inte får egna ägg o sen inte heller lossning.... kroppen är en konstig maskin... så vad som helst kan hända.

Nu testade ju jag positivt i lördags, gravid 1-2 veckor men å andra sidan fick jag typ som mensblödning i 3 dagar så vi får se vart detta slutar...

Lycka till
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-30 20:02:38 följande:

Hej, Tror du svarade på fel citat. Jag har inte ställt något fråga utan det var mitt svar på Zions fråga :) 

Men ja, jag får ägg och jag tar även Ovitrelle :)

Sorry, vet inte varför det hamnade på dig... jag klickade inte på att svara ditt inlägg utan generellt. Men hamnade på din kommentar ändå
  • Trullis82
    zion skrev 2018-05-30 21:52:41 följande:

Nej detta va första och enda vul denna cykel. Men om jag hade haft ägg så skulle vi ha sett det idag. Så antingen har jag redan lossat tidigare än förväntat eller är blir det inget ägg alls denna gången. Nästa cykel kommer jag inte få vul alls då det är semester stängt.

Med andra ord har jag världens bästa gynläkare

Han kommer in alla dagar oavsett. Röda dagar, lördag el söndag, semester.... ja oavsett. Vara för att ha koll på vad som händer. Så jag går på minst 2 VUL i veckan när det e dags för ägg o lossning. Sedan ett efter....
  • Trullis82

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

Svar på tråden Letrozol