Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Glukosbelastning

Sitter i väntrummet hos doktorn och försöker få tiden att gå. Tänkte höra vilken erfarenhet du har av glukosbelastning?

Hur lätt/svårt var det att dricka glukosen?

Vilka symptom fick du?

Jag har en halvtimme kvar till blodprov nr. 2 nu. Hade planerat att jobba lite för att få tiden att gå, men blev trött och okoncentrerad. Och jättetörstig!

• Svar på tråden Glukosbelastning
  • Utvandraren2
    SofieJ skrev 2018-03-06 16:54:46 följande:

Hur gick det Utvandraren?

Jag fick inte reda på resultatet idag, det skickas till min barnmorska. Jag skulle egentligen ta det i v26 som du, men var tvungen att åka till min läkarmottagning ändå idag pga möjlig uvi. Så passade på att ta allt samtidigt, bm sa att det gick bra.

(Hade inte uvi förresten, puh!)

Åkte tillbaka till jobbet och åt lunch och allt kändes som vanligt. Förutom att jag inte var särskilt sugen på juice/läsk/saft resten av dagen! :)

Jag skulle göra det igen, men det var ingen trevlig upplevelse. Mest för att jag blev lite orolig över hur trött och yr jag blev innan det peakade. Nästa gång är jag ju mer förberedd.
  • Utvandraren2
    Katten18 skrev 2018-03-07 08:36:41 följande:

Vet du vad du låg i socker innan du belastades? :)

Sa dom inte varför du skulle göra det igen?

Var nog lite oklar. Menade bara att jag skulle göra det igen om jag var tvungen. Om jag tex blir gravid igen. :)

Fick svar idag, allt var normalt. Fick inte veta några värden.
  • Utvandraren2
    Physalis skrev 2018-03-08 00:26:07 följande:

Tyckte det inte var så farligt. Hade dock ett stor behov av att äta ofta under graviditeten så jag gjorde iordning en matsäck som jag åt såfort de tillät mig.

Den bananen jag åt så fort jag fick var himmelsk god! För att inte tala om vattnet. :)
Svar på tråden Glukosbelastning