• lillaliiisa

Öroninflammation som vuxen

Fick penicillin för öroninflammation förra fredagen (idag tisdag, alltså 1,5 vecka sedan). Har också problem med bihålorna.

Jag har fortfarande superlock för örat och det är väldigt obehagligt. Jag hör dåligt och konstigt och det känns som att jag har huvudet i en burk. Jag blir tokig!

Hur länge är det normalt att det sitter i? Någon som haft? Finns det något jag kan göra för att det ska släppa? Jag har försökt googla och läsa gamla trådar men jag hittar inget vettigt.

• Svar på tråden Öroninflammation som vuxen
  • SysterY
    zdudmwml skrev 2018-03-07 08:23:07 följande:

Förstår du skillnaden mellan hud och slemhinnor?

Förstår du varför syra är skadligare för något som är ömtåligare än något annat?

Det kommer ingen syra in i örat. Svårt att förstå va?
  • SysterY
    zdudmwml skrev 2018-03-07 08:26:23 följande:

Man ska inte rekommendera det ALLS.

Varför tror du att det är bra att hälla syra i öronen?

För att du inte hört talas om någon som skadats?

RING en öronmottagning och fråga. Men jag gissar att du är alldeles för feg för att göra det. För jag tror att du anar att jag har rätt och du fel men klarar inte av att erkänna det.

I vilket fall som helst borde det vara kriminellt av någon som kallar sig hälsocoach att rekommendera hälsofarliga metoder. Var försiktig med vem du säger det till för du kan bli stämd.

Många ÖNH-mottagningar rekommenderar lökomslag som egenvård för att ge smärtlindring
  • zdudmwml
    SysterY skrev 2018-03-07 10:31:18 följande:
    Många ÖNH-mottagningar rekommenderar lökomslag som egenvård för att ge smärtlindring
    JA möjligen antroprosoferna eller andra kvacksalvare. Skolmedicinen rekommenderar det inte eftersom de måste ta hand om resultatet när de inte har TUR och det går åt pipan. Så nej, sånt görs inte av seriösa mottagningar eftersom de har förstått att man inte ska hälla syra i öronen.
  • zdudmwml
    SysterY skrev 2018-03-07 10:29:20 följande:
    Det kommer ingen syra in i örat. Svårt att förstå va?
    Det är elementär kemi som jag redan förklarat. Sånt man lär sig på högstadiet.

Först rekommenderar jag att du läser min länk och mikroförklaring. Sen kan du berätta vilken sorts lök som inte utsöndrar svaveldioxid.

Lök utsöndrar svaveldioxid.
    Svaveldioxid är en gas.
    I luft bildar svaveldioxid svavelsyra.
    Svaveldioxid i örat ger svavelsyra i örat.

Vad är det du har problem med att förstå?
  • SysterY
    zdudmwml skrev 2018-03-07 10:51:45 följande:

JA möjligen antroprosoferna eller andra kvacksalvare. Skolmedicinen rekommenderar det inte eftersom de måste ta hand om resultatet när de inte har TUR och det går åt pipan. Så nej, sånt görs inte av seriösa mottagningar eftersom de har förstått att man inte ska hälla syra i öronen.

Du vet att det bla är spec.läkare som jobbar på ÖHN-mottagningar?!
  • SysterY
    zdudmwml skrev 2018-03-07 10:55:11 följande:

Det är elementär kemi som jag redan förklarat. Sånt man lär sig på högstadiet.

Först rekommenderar jag att du läser min länk och mikroförklaring. Sen kan du berätta vilken sorts lök som inte utsöndrar svaveldioxid.

Lök utsöndrar svaveldioxid.

Svaveldioxid är en gas.

I luft bildar svaveldioxid svavelsyra.

Svaveldioxid i örat ger svavelsyra i örat.

Vad är det du har problem med att förstå?

1. Syran kommer inte in i örat.

2. Syran är av det svagare slaget, dvs relativt ofarligt.
  • zdudmwml
    SysterY skrev 2018-03-07 11:58:40 följande:
    1. Syran kommer inte in i örat.
    2. Syran är av det svagare slaget, dvs relativt ofarligt.
    Relativt ofarlig. Ja.
    Det betyder inte att det inte skadar.

Varför tycker du att det är bra att hälls syra på känsliga slemhinnor?
    Vet du vad man riskerar NÄR det går fel?
    SysterY skrev 2018-03-07 11:57:21 följande:
    Det är så i skolmedicinen.
    Du pratar dock om kvacksalvare och att de kan kalla sin mottagning för vad som helst. Skolade läkare som tar sitt yrke på allvar rekommenderar inte hälsofarliga metoder. Speciellt inte då det är dem som får ta reda på eländet som kvacksalvare ställer till med.

Vet du om att den som rekommenderar såna här metoder riskerar att få sina legitimationer indragna. Sånt här regleras av socialstyrelsen och vilka metoder som rekommenderas till vad. Du är en av anledningarna till varför det är så. Folk ska inte riskera att skadas i vården.

Men visst. Visa VAR socialstyrelsen rekommenderar lökomslag för smärta i öronen. Visa vilken läkare som erkänner att de gärna riskerar sin läkarlegitimation genom att rekommendera kvacksalveri.
    Då du gör det, bevisar dina idiotiska påståenden ska jag tro på dig.

• SysterY
    zdudmwml skrev 2018-03-07 12:07:59 följande:

Relativt ofarlig. Ja.

Vet du vad man riskerar NÄR det går fel?Det är så i skolmedicinen.

Du pratar dock om kvacksalvare och att de kan kalla sin mottagning för vad som helst. Skolade läkare som tar sitt yrke på allvar rekommenderar inte hälsofarliga metoder. Speciellt inte då det är dem som får ta reda på eländet som kvacksalvare ställer till med.

Vet du om att den som rekommenderar såna här metoder riskerar att få sina legitimationer indragna. Sånt här regleras av socialstyrelsen och vilka metoder som rekommenderas till vad. Du är en av anledningarna till varför det är så. Folk ska inte riskera att skadas i vården.

Men visst. Visa VAR socialstyrelsen rekommenderar lökomslag för smärta i öronen. Visa vilken läkare som erkänner att de gärna riskerar sin läkarlegitimation genom att rekommendera kvacksalveri.

Relativt ofarlig. Ja.

Relativt ofarlig. Ja.

Eftersom den aldrig kommer in i örat så ger det inga skador. Däremot om man väljer att stoppa löken in i öra aå kan de ge skador.

Lökomslag går under egenvårds rekomendationerna mot smärta.

Jag pratar om ÖHN-mottagnigar som finns i landstingen. Du vet Öron-näsa-hals-mottagningar.
  • Anonym (jobbigt)
    SysterY skrev 2018-03-07 11:57:21 följande:
    Och vad har du för uppgifter om att ÖNH-mottagningar verkligen rekommenderar lökomslag? Det låter oerhört oproffessionellt. Läkare förbinder sig till att arbeta evidensbaserat.
  • zdudmwml
    SysterY skrev 2018-03-07 12:37:56 följande:
    Eftersom den aldrig kommer in i örat så ger det inga skador. Däremot om man väljer att stoppa löken in i öra aå kan de ge skador.

Lökomslag går under egenvårds rekomendationerna mot smärta.

Jag pratar om ÖHN-mottagnigar som finns i landstingen. Du vet Öron-näsa-hals-mottagningar.
    Hade du läst länken jag gav och begripit dig på den grundläggande kemin du lärde dig på högstadiet så hade du förstått sambandet.

Svaveldioxid är en gas som finns i lök.

Svaveldioxid utsöndras så fort man skär i lök.

Lägger man lök mot örat är enda vägen för gasen in i örat.

Svaveldioxid reagerar med luft och bildar svavelsyra.

Det bildas svavelsyra i örat.

Svavelsyra är inte bra för örat.

Svavelsyra är inte bra för trumhinnor.

Det finns ingen seriös läkare som rekommenderar svavelsyra eller lök i öronen därför att de riskerar  att få sina legitimationer indragna. 

Att bedriva kvacksalveri och ge hälsofarliga rekommendationer är så allvarligt att flera än en läkare har fått sina legitimationer indraget.
    Det vet läkarna om.
    De riskerar inte alla års studier och sin karriär på idioti.

Trots att DU påstår något annat.
    Men det är inte oväntat.

Förstår man inte grundskolans kemi, förstår man inte varför syra i öronen är farligt, ja då förstår man heller inte att andra ser det idiotidska.
Svar på tråden Öroninflammation som vuxen