• halfbaked

    Bf juni - sval bärsele?

    Som rubriken. Har bf i juni och en tvååring sen innan så kommer nog inte sitta inne så mycket i sommar. Dottern vägrade vagn, om denna också gör det, vad ska man köpa för bärsele?

    Var ett tag inne på ergobaby 360 men den verkar bli alldeles för varm på sommaren med spädbarnsilägget. Viktigt att deti framtiden går bära barnet framåt.

  • Svar på tråden Bf juni - sval bärsele?
  • Anonym (Kia)

    Kan du inte köpa en bärsjal istället då? Tex en Aldoria soft bambu?

  • As86

    Är det absolut en bärsele du vill ha så vet jag inte. Har tyckt att de jag provat kännas för osmidiga och omysiga gör nyfödda. Jag har däremot kört på bärsjal, aldoria. Sval och mycket smidig att bära små barn i. Dessutom lätt att ha barnet liggandes som när du bär vanligt i famnen med huvudet stöttat av ena armvecket.

  • halfbaked

    Har redan bärsjal. Sjalade ettan till hon var 5 mån MEN upplevde att det blev för varmt om det var varmt ute. Hade då en babybjörn miracle också men den är ju ej ergonomisk och ej jätteskön så har sålt vidare den. Upplevde bärsele som svalare för att bebis ej kom lika tätt mot mig + att ibland funkade sjalen ej för dottern verkade stundtals få panik när det blev för trångt. Sambon kan dessutom inte använda sjalen så behöver bärsele också.

  • halfbaked
    Let it Rain skrev 2018-03-06 21:38:38 följande:

    ErgoBaby cool air 360?


    Superintressant! Visste ej att det fanns. Men hur fubkar det med spädbarnsilägget, blir lika varmt ändå va?
  • Let it Rain
    halfbaked skrev 2018-03-07 19:13:34 följande:
    Superintressant! Visste ej att det fanns. Men hur fubkar det med spädbarnsilägget, blir lika varmt ändå va?
    Det kan jag tyvärr inte svara på. Skulle rekommendera dig att gå in i någon FB-grupp för bärdon (bärsjalar/-selar) och se om du kan få hjälp där. :)
  • LaFontaine
    halfbaked skrev 2018-03-07 19:13:34 följande:
    Superintressant! Visste ej att det fanns. Men hur fubkar det med spädbarnsilägget, blir lika varmt ändå va?
    Vi hade den nyare varianten av inlägg, dessutom i nättyg. Den var inte alls särskilt varm, inte ens i en vanlig Ergo original.
  • Vet hur det känns

    Rekommenderar helt klart aldoria bärsjal!! Min bebis bodde i den från han föddes till ca 2-3 månader. Efter det så var han i den väldigt mycket.. använde inte vagn alls... Stod totalt oanvänd till bebis var ca 4 månader. Nu är han 7 månader och vi har precis slutat använda den. Vi hade aldoria sjal ( sval och perfekt storlek, bebis kan dock bara varai sjalen till ca 5-6 månader sen är den för liten, perfekt för första tiden) samt Tricot selen (under vintern, är väldigt stor så passar inte nyfödda även om det står att den är från nyfödd)

  • halfbaked
    Vet hur det känns skrev 2018-03-10 00:49:49 följande:

    Rekommenderar helt klart aldoria bärsjal!! Min bebis bodde i den från han föddes till ca 2-3 månader. Efter det så var han i den väldigt mycket.. använde inte vagn alls... Stod totalt oanvänd till bebis var ca 4 månader. Nu är han 7 månader och vi har precis slutat använda den. Vi hade aldoria sjal ( sval och perfekt storlek, bebis kan dock bara varai sjalen till ca 5-6 månader sen är den för liten, perfekt för första tiden) samt Tricot selen (under vintern, är väldigt stor så passar inte nyfödda även om det står att den är från nyfödd)


    Har som sagt en trikåsjal men tycker ändå det blir varmt då bebis blir kommer så nära mig. Senså började dottern klaga mkt på bärsjalen när hon var ngn månad för att hon inte kunde röra sig. Sambon är dessutom för stor för bärsjalen. Vill därför ha bärsele också.
  • Hojjan

    Babybjörn one air (mesh)!

    Hade en cotton först (precis när de släpptes, fanns bara den) till första barnet, skaffade en air när det var dags för andra barnet (tätt mellan barnen så jag och pappan hade var sitt barn i bärsele). När ettan lärde sig gå ordentligt så gav vi bort cotton till en släkting som precis hade fått barn. Skulle köpt en air till men färgerna just då var så fula. Nu kommer trean om 1,5 månad och vi ska beställa en ny air i grön!

Svar på tråden Bf juni - sval bärsele?