• Despacitooo

    Vad är rimlig ersättning för översättning sve > eng?

    Så här är det. Jag har runt 45 A4 med text (runt 22tusen ord) på svenska som jag behöver översatt till engelska.

    Vända mig till professionella översättsre via någon byrå, det är uteslutet. Det handlar om fantasipriser. Detta projekt är inte alls så pass viktigt att jag är beredd att betala några fantasipriser på femsiffriga belopp.

    Jag har fortfarande inte lyckats hitta någon som vill ta sig an projektet, men utgår ifrån att jag gör det förr eller senare. Så, vad är rimligt att betala för 45 A4 från svenska till engelska?

  • Svar på tråden Vad är rimlig ersättning för översättning sve > eng?
  • Afterlife
    HippHipp skrev 2018-03-07 09:31:57 följande:

    Jag arbetar som frilansande skribent och översätter ibland. Är inte auktoriserad (är utbildad ekonom egentligen).

    På den byrå där jag skriver nu tar vi ca 0,2 kr/ord och uppåt. Det lägsta priset är för en enkel text som man får i digital form. Översatt av en person som inte är auktoriserad utan helt enkelt bra på engelska.

    Har du bara en papperskopia att översätta ifrån blir priset betydligt högre.

    Du får gärna kontakta mig och du vill- och beskriva texten du vill ha översatt lite mer ingående.


    0,2 kr per ord?! Vad är det du översätter för ämnen då och vilken språkkombination?
  • HippHipp

    Afterlife:

    Jag vet! Önskar det gick att konkurrera med högre priser. Jag översätter bara engelska/svenska och tvärtom. Men detta gäller väldigt enkla (icke komplext språk) och korta texter.

    Om jag skulle ta på mig ett större jobb skulle jag be om en av sidorna och göra en översättning. Och mäta tiden. Och sen räkna om till en timkostnad på 300 kr. Lågt- jag vet- men det beror på att engelska inte är mitt modersmål och att man inte får en certifierad översättning.

  • Hermioney
    Despacitooo skrev 2018-03-07 07:52:10 följande: