• Meebo

PostNords avgifter.

Jag fick i Måndags ett sms med en website länk från postnord (some jag manuellt skrev in på datorn då jag inte vill betala saker med mobilen) där jag skulle gå in och betala en avgift på 77,06kr innan de skulle skicka paketet vidare till mig.

Kunde välja mellan att betala med kort med bankdosa eller klarna.

Har inte fått det ännu men jag väntar på runt 9 saker från Wish just nu.

• Meebo
    Anonym (sälja ut Sverige) skrev 2018-03-08 10:35:43 följande:
    Eller sluta och börja betala för varorna i ditt eget land så att svenskar inkl du själv ska kunna försörja sig, behålla sina jobb och sin välfärd som du säkert trivs väldigt bra med och bygger på att vi betalar för arbetskraft och vad en vara är värd.
    Om de saker jag vill ha hade ens funnits i Sverige alls så hade jag gärna köpt det här men nu är det tyvärr inte så.
  • Meebo
    Belmisa skrev 2018-03-08 01:11:59 följande:
    77,06kr var det då bara för ett paket? Var det en dyr vara?
    Det kommer att kosta en slant :(
    Dyr läxa för att sluta handla från Kina......
    Deras avgifter är per paket och jag har inge aning vad det är för paket heller då jag inte fått det än.
  • Meebo
    Huruvida skrev 2018-03-08 15:48:46 följande:
    Tänk på miljön för guds skull. Den tar så jävligt med stryk pga att så många beställer på wish. Dessutom lämnar pengarna landet och svenska företag går back. För att inte tala om alla gifter som kommer in i Sverige. Och arbetsförhållandena sakerna blivit till under. Tycker avgiften är hur bra som helst!

Förlåt om jag gick helt off topic, tycker bara det är så viktigt att sprida kunskapen om hur illa det är.
    En del (som jag) bryr sig inte då svenska företag inte är värda att stödja för det mesta.

Jag undviker så mycket jag kan att köpa svenskt då det oftast är mycket sämre kvalitet och hållbarhet än vilket annat land i världen som helst när det gäller sånt jag köper på internet överhuvudtaget och inte bara från Wish.
Svar på tråden PostNords avgifter.