• Ruby90

Missfall eller fortfarande gravid

Hej

Jag har ett problem och jag förstår inte vad det är som händer med min kropp ????

Jag hade sen mens typ 3 dagar gjorde test i lördags på morgonen och fick positivt resultat med clearblue test fick 1 en vecka eller två veckor gravid

Sen dagen efter kl 15:00

Fick jag blödning sen på kvällen blev det bara mer och mer och jag fattade inte det är som mens blod det blödde senare på kvällen gjorde jag test då visade det negativt trodde jag fick missfall men det var som mens blod bara blödde två dagar sen började det bli mindre och mindre och idag är det jätte lite jag har gjort flera tester sönder visat negativt hela tiden hade det vart miss fall skulle inte jag blöda mer och mer i klumpar och länge

Jag förstår ingen ting och jag ringde över allt ingen vill ta emot mej dom säger bara att jag får vänta och tidigt graviditet kan dom inte göra något åt tycker att detta suger att man inte får veta vad är det som händer med ens kropp ??

Vet ni något är det någon som har upplevt det samma ?

1
  • Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid
  • Anonym (Kvinna)

Så tidigt behöver det inte vara klumpar. Det låter som mf tyvärr.

Ta ett test om någon vecka för säkerhets skull, men förbered dig på besvikelse. Så här tidigt kan man inte se något med vul ändå, så det spelar ingen roll om någon tagit emot dig.

• EpicNurse

Om du först tar ett positivt test, och sen negativa efter att du har blött så är du inte gravid längre. Så du har haft ett jättetidigt missfall. Detr inget man undersöker på gyn!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse

Så tidigt i graviditeten finns det inget foster eller så att blöda ut. Slemhinnan är förtjockad bara så det blir som en mens när man får missfall.

• Ruby90

Tack för svar

Men jag blöder inte längre som förut

Och idag är det jätte litet så

Kanske om jag inte hade tagit dena positiva testet i början skulle inte tänka så mycket

Men tänkte så här

Vet ni om man tar gravtest och har blod i urinet kan det vara så att det visar fel ?

• EpicNurse
    Ruby90 skrev 2018-03-08 10:43:28 följande:

Tack för svar

Men jag blöder inte längre som förut

Och idag är det jätte litet så

Kanske om jag inte hade tagit dena positiva testet i början skulle inte tänka så mycket

Men tänkte så här

Vet ni om man tar gravtest och har blod i urinet kan det vara så att det visar fel ?

Man kan ta gravtest på urin som är rött av blod och ändå få pålitliga resultat.
  • Anonym (Ellen)

Å andra sidan försvinner ju inte grav hormonerna samma sekund som man börjar blöda

• EpicNurse
    Anonym (Ellen) skrev 2018-03-08 11:40:25 följande:

Å andra sidan försvinner ju inte grav hormonerna samma sekund som man börjar blöda

Om det är ett så pass tidigt missfall, en kemisk graviditet, så kan man mycket väl få negativt test direkt!
  • November83
    EpicNurse skrev 2018-03-08 11:55:50 följande:

Om det är ett så pass tidigt missfall, en kemisk graviditet, så kan man mycket väl få negativt test direkt!

Vid båda mina MF i V6 och v7 har mina graviditetstester visat negativt dagen efter jag börjat blöda så det kan gå ur kroppen fort
  • InaLo

När jag fick MF i v 6+1 så blödde jag som en mens i 5-6 timmar sedan kände jag att det var klart. Hade bara små blödningar i 3-4 dagar sen slutade det.

• Ruby90

Ja idag är det sjätte dagen efter MF eller vet inte vad det är ????inget blod idag iallafall

Och det är slut på blod sista 3 dagar var det bara bruna flyttningar typ blöder bara 3 dagar riktigt färskt blod

Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte vad som hände sen jag såg att jag var gravid ?

Har tagit flera tester efter det visade negativt

Jag tog på morgonen då visade det gravid en vecka eller två veckor på kvällen tog jag igen efter blödningen

Så visade det ej gravid?

Hur snabbt kan hormonet försvinna ?

Det gjorde mej oxå lite förvirrat

Jag tror att första testet kan ha visat fel att jag ens är gravid ?

• Anonym (I)
    Anonym (Ellen) skrev 2018-03-08 11:40:25 följande:

Jag testade plus på lördagen och började blöda senare samma dag.

På måndagen var jag på gyn och de kunde inte se något på ul eller på blodprovet alls. Hade jag inte fått ett plus hade det inte gått att se att jag varit gravid alls.
Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid