Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 22:38:56 följande:
Vad är det som man behöver utveckla? Förstår du inte det själv? Tydligen så bryr du dig inte om dina barn ser ut som hemlösa. Är du snål ? Vi har som sagt barnbidrag här i Sverige och har du inte råd så finns det soc bidrag som täcker det. Så då är det ju bara snålhet. Jag själv ger mina barn det bästa och skulle aldrig i livet köpa begagnade kläder till de.
Så vad är det bästa?!
De flesta av oss har trots allt inte en ekonomi som kan mäta sig med Bill Gates och då måste man prioritera. Så vad är "det bästa"?
För mig är det bland annat att lägga lite tid på att hitta de riktiga fynden inom mat och kläder på Tradera för att kapa klädkostnaden till en fjärdedel och sedan spara desto mer. Sparpengarna räcker sedan till språkresor / äventyr, minst en utlandsresa per år, körkort och ett sparkapital att gå ut i livet med som 18-åring.
Självklart får jag inte allt det av att fynda kläder på Tradera, men genom att vara smart i vardagen får man råd med de stora sakerna även med en medellön. Det tycker jag är det bästa!!