Inlägg från: Anonym (Sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofie)

Bestämt mig för abort men ändå ledsen

Låter verkligen jättejobbigt. Se till att få prata med någon, oavsett hur du gör. Det kan ju alltid vara skönt att få bolla tankar med en tredje part.

Jag undrar också varför din sambo inte tar större ansvar för barnen? Jobbar han natt eller sitter han bara uppe länge?

• Anonym (Sofie)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-03-11 16:51:51 följande:

Han jobbar vanlig kontorstid precis som jag. Han är nog nattmänniska och fastnar gärna i film eller nätdiskussioner. Som värst till kl fyra men oftast till klockan två.

Anonym (Mamma) skrev 2018-03-11 16:49:09 följande:

Jo vi har pratat om det, men han tycker mest att jag tjatar och borde lugna ner mig (och ibland tycker han att det jag säger inte stämmer) så vi kommer ingenstans i den diskussionen.

Oavsett hur du gör nu med graviditeten, så borde du verkligen ta upp det här med honom igen. Han måste ta sitt ansvar som förälder, för du inte ska behöva ta allt själv. Varför tycker han att han har mer rätt att vila om dagarna än vad du har? Ni ska ju vara ett team!

Har han ens varit pappaledig?
  • Anonym (Sofie)

När din man sagt att ni borde behålla, har du förklarat för honom att han måste börja ta ett större ansvar för barnen då?

• Anonym (Sofie)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-03-21 08:50:40 följande:

Detta blir mitt sista inlägg. Jag var på abortmottagningen igår. Ultraljudsskärmen var bortvänd men läkaren berättade vad hon såg, vilket var en hinnsäck och spalt, men inget foster eller gulesäck. Det kändes skönt att det inte gick att se något ?liv? än. Hon bedömde mig till 5+3 (5+4 enligt sista mens). Fick erbjudande om att ta första tabletterna direkt, men valde att först prata med kurator. Det blev många tårar under dagen, men mitt beslut känns fast. Idag påbörjar jag aborten. Mår så illa att jag fått sjukanmäla mig från jobbet. Det ska bli skönt när allt är över så jag kan fokusera på mina barn igen.

Det låter jättebra. Så skönt att det snart är över för dig, så att du kan börja må bättre snart.

Hoppas att du bara kan få din man att börja ta ansvar för barnen nu också.
Svar på tråden Bestämt mig för abort men ändå ledsen