• Äldre 11 Mar 17:35
    2370 visningar
    3 svar
    3
    2370

    Avfärga håret?!

    Hej!

    Jag är jättesugen på att avfärga mitt hår för att kunna färga det till en annan färg.

    Vill så gärna ha min tänka färg till mitt bröllop som kommer ske ungefär 1-1 1/2 månad efter att sonen är född. Han är beräknad 16 maj så jag är i v. 30+3 nu.

    Men jag har pratat med min bm och hon sa att hon har inga vetenskapliga bevis på att det är farligt eller ofarligt, bara att hon vet att många färgar håret under graviditeten.

    Jag vill ju absolut inte göra något som skadar mitt barn men samtidigt vill jag se vacker ut på mim bröllopsdag.

    Någon som har avfärgat håret under graviditet?

    Om jag bestämmer mig för att göra det så går jag självklart till en frisör.

  • Svar på tråden Avfärga håret?!
  • Äldre 11 Mar 18:01
    #1

    Det påverkar inte barnet, däremot kan hormonerna göra så att resultatet kanske inte blir som man tänkt. Dock brukar det gå bra så kör på! :)

  • Äldre 11 Mar 18:13
    #2

    Tack! :)

    Blev lite orolig när man googlade och vissa var så negativa och lät nästan livsfarligt att ena var nära en flaska hårfärg.

  • Äldre 11 Mar 19:45
    #3
    lillainna skrev 2018-03-11 18:13:01 följande:

    Tack! :)

    Blev lite orolig när man googlade och vissa var så negativa och lät nästan livsfarligt att ena var nära en flaska hårfärg.


    Haha nejdå, du kan va lugn. Det värsta att göra med håret är permanent, lockarna blir ojämna, vissa raka osv. Men det ligger ju inte riktigt i tiden nu :)
Svar på tråden Avfärga håret?!