• Anonym (Naturlig)

Hår - utväxt

En liten fråga om skönhet och mode. Ja jag vet att det är ett ickeproblem och att alla gör som dom vill men ändå...

Så många tjejer som bleker håret. Väldigt snyggt första veckorna men så fort det är någon cm utväxt är det väl inte alls snyggt? Snarare fult. Eller är det bara jag som tycker det?

Visst blir det utväxt av ett solblekt hår också men på ett naturligt sätt.

Samma sak med lösnaglar. Kan vara lite snyggt när dom är nya. Men när dom vuxit ut flera mm? Pinsamt fult, nästan äckligt eller?

Själv skulle jag ha svårt att lägga tid och pengar på något som är snyggt ett kort tag men sedan fulare än tidigare.

• Svar på tråden Hår - utväxt
  • Meriall

Ja därför gör många slingor så utväxten blir mer naturlig. Iofs var det ju inne ett tag med utväxt också när den hamnar en bit ner, ombre...

• Fia 28

Jag tycker inte heller det är snyggt. Men det är ju inte bara de som bleker håret som får utväxt. Alla som färgar håret annan färg än hårets naturliga får ju utväxt.

• Anonym (123)

Folk måste nog lära sig vad äckligt betyder.

Äta bajs
    Torka spyor
    Dålig hygien
    Rensa avlopp
    Peta näsan bland folk

osv osv

=äckligt

Liten utväxt på konstnagel?

Kanske inte snyggt, men definitivt inte äckligt.

• Anonym (Silver Fox)

Fast färgar man var 4-6:e vecka så blir det inte så mycket utväxt som syns. Själv har jag grått hår och färgar det mörkbrunt. Jag färgar var 5e vecka och har inga problem med utväxt. Håller med om att det inte ser snyggt ut att vänta för länge mellan färgningarna, dock skulle jag inte kalla det äckligt.

• EnAnonumius

Är lösnaglarna pålagt på rätt sätt så ser man inga "skarvar" på naglarna under tiden (de naturliga) naglarna växer.
    Men många tar inte den tiden på sig att lägga lösnaglarna på rätt sätt eller gå till en nagelskulptör för att lägga nagelförlängning på rätt sätt.

Sedan detta med utväxt det får ju alla. Dock blondera man ett mörkt hår till ljus-platinablond så syns ju visserligen utväxten tydligare. Men det går inte att undvika att man får en utväxt oavsett vilken färg man väljer att färga med.

Äckligt.. Nej.
    Men det kanske inte ser vackert ut alla gånger.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Naturlig)

Ja självklart blir det utväxt med alla färger.

Nej inte äckligt som bajs. Mer som en häxa. Börjar kolla lite om hon inte har en vårta på näsan också... Ok jag överdriver lite.

Jag tänker ibland att jag skulle göra lite slingor. Har rätt trist hårfärg. Men då måste jag som någon skriver göra om det varannan månad. Känns fel. Vet inte ens om det finns miljömärkt färg. Jag väljer alltid det när det går. Känns omodernt.

• Gryntroll

Man behöver ju inte göra blekta slingor eller färgade som skiljer så väldigt från sin egen hårfärg.

När blekta slingor är för många nyanser ljusare än den naturliga färgen ser det verkligen "billigt" ut, bra mycket snyggare då med guldiga eller bara någon nyans ljusare./mörkare för att fräscha upp den egna färgen. Då blir det inte heller markant utväxt.

Viss utväxt ser dessutom ut som om personen är tunnhårig alt har väldigt skitigt hår, det är kanske inte önskan.

Svar på tråden Hår - utväxt