• snysop

När fick din bebis sin rätta ögonfärg?

Min tjej är 3 månader och är 25% kines. Vi tror att hon kommer få bruna ögon, men än så länge har hon blå/gröna. Undrar när den riktiga ögonfärgen brukar visa sig? Hade varit himla kul om hon hade fått behålla sin nuvarande ögonfärg till sina kinesögon.

När fick ditt barn sin rätta ögonfärg?

• Svar på tråden När fick din bebis sin rätta ögonfärg?
  • Indiska

JagoTösen: Jag frågade på babyproffsen! Men det var 1 år sen, jag kanske har fel, men ring de!

• JagoTösen

Indiska: Hamna de lite fel där.

• snysop
    Tror du svarade i fel tråd... förlåt för att jag rörde till det....
  • Indiska

Snysnop: förlåt kom i fel tråd!

Men jag kan ge dig ett konstigt svar. Jag är blandad och min son precis som din dotter 25%
    Han har fått gröna ögon tror jag, han är 15 mån, men de är fortfarande grå, och ibland är de lite bruna i bottnarna, men på bvc här om dagen sa de stt han får inte bruna ögon!

svårt det där!

• Miatanten

Det är väl upp till ungefär ett år som färgen kan ändras...
    Men dom behöver ju inte bli bruna för det! Har vänner där mamman är mulatt o pappan blond och alla 5 barnen har blont krulligt hår o ljusblå ögon.
    Så visst kan ni få behålla er lilla blåögda kines! Så sött!

• Indiska

Glömde säga att bvc tanten sa att de var mer gröna!

• Jörgensen

ögon färgen kan tydlignen ändras tills dom är 5 år...
    först då får dom sin "riktiga" ögonfärg.

• Carro1978

Min son hade svarta ögon när han föddes, men de blev ljusare efter ungefär 2 års ålder. Då de blev nötbruna!

• snart tre

Har också hört att färgen kan ändras ända upp till ett år. Min man har brungröna ögon och jag har ljust grönturkosa och vår son verkar ha någon slags ljus blågrå färg som blir samma grönturkosa färg som jag har i starkt ljus. Tror han får min ögonfärg, men det återstår att se

• Ai67

Min tjej är ju 25% asiat också. Hon är fyra månader drygt idag och har fått grön/bruna ögon nu. Ibörjan trodde jag dom möjligen kunde bli mörkblåa. Jag har bruna men har anlag för blåa och gröna ögon, min kille har blåa. Men att hon skulle få mörka ögon, det syndes redan efter två månader.

Som jag sa förut till dig snysop, hoppas! Skulle vara läckert.

~¨¨~*~¨¨~ ai.bilddagboken.se/ ~¨¨~*~¨¨~
  • cajjot

Jag har två barn....
    Pappan är italienare, svarthårig och brunögd.

Vår son som idag är två år precis, har aldrig sen födseln ens haft "utpräglad" blå färg, så när han var ca 4-5 måander såg man vilken färg det lutade åt!
    När han va 1-år...så var han brunöd och ljushårig!

Sen kom lillasyster....
    -hon har haft blå ögon sen födseln o de verkar INTE bli bruna...
    dock mer åt mitt håll som är grön-melerade....
    -hon är idag 9-månader och verkar bli åt det blåa hållet,,men med mörkare färger i håret...

Lite skojigt faktiskt...
    han som är brunöd blir ljusare, än hon som är blåögd och mörk....

• B Elanna

Hmm....min son borde få bruna ögon, fast än så länge är de ljust blåa? Han är 7 månader.

Jag har bruna men sambon har blå ögon, men jag har blå anlag med mig. Jag undrar om ni som har barn som ändrat färg kunde se tidigt att de skulle bli åtminstone mörkare? Eller var de blå och slog "plötsligt" om till sin rätta färg? För sonen har fortfarande lika blå som när han föddes..

(Hoppas jag skriver begripligt...är bra trött nu..haha. )

• Ekorrfamiljen

Har ännu inte skett. Yngsta (än så länge) är nu 9,5 år. Min ögonfärg ändras ännu den också.

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
Svar på tråden När fick din bebis sin rätta ögonfärg?