• Elinmariajosefin

Blir aldrig gravid

hannerr skrev 2018-03-18 20:17:49 följande:

Att boka en tid hos en privat gyn kan nog vara en idé. Tycker dock att det är så himla konstigt att äl-testen för det mesta är negativa men natrual cycles menar på att jag har ägglossning varje månad då min temp sjunker ganska tydligt. Är det någon av er som blivit gravida med hjälp av vården? Alltså med ex medicin för att få äl. Hur lång tid tog det från och med att ni började på medicinen?

Vilket märke använder du? Jag får inte alltid utslag på RFSU:s test utan upplever clearblues mer tillförlitliga
  • Elinmariajosefin
    Anonym (Hejkomochhjälpmig) skrev 2018-03-25 21:28:48 följande:

Har försökt bli gravid i ett halvår. Har inte fungerat ännu. Använder Natural cycles och har även använt som preventiv medel i flera år innan jag försökte bli gravid. Enligt appen har jag ägglossning. Ägglossningstesten blir positiva. Så ägglossning borde jag ha.. sambon har gjort spermatest som vi köpt på nätet och simmarna var topp. Jag har testat zonterapi och progesterall. Inget fungerade uppenbarligen. Vi har sex flera ggr innan och runt varje ägglossning. Denna månad testar jag bisolvon som ska göra slemhinnorna tunnare och lättare för spermierna att simma igenom.

Har ni några andra tips på vad man kan göra för att hjälpa naturen på traven?

Har ingen aning om det faktiskt hjälper men rosenrot, munkpeppar och bidrottninggele sägs ju öka fertiliteten. Jag har själv provat rosenrot utan framgång och den här cykeln har jag ätit bidrottninggele. Hade äl i torsdags så om nån vecka kan jag meddela om det funkade eller inte :)
  • Elinmariajosefin
    Anonym (Hejkomochhjälpmig) skrev 2018-03-26 20:59:13 följande:

Spännande! Hur länge har du försökt?

Jag har en dotter som blev till på försök nummer 5. När hon var 2 år började vi försöka aktivt igen och efter 6 månader tog det sig men slutade i MA som upptäcktes i v11. Dock använde vi inga preventivmedel alls sen dottern föddes så jag har uppenbarligen inte ?lätt? att bli gravid. Är nu inne på fjärde försöket att bli gravid igen. Hur länge har du försökt?
  • Elinmariajosefin
    Anonym (Hejkomochhjälpmig) skrev 2018-03-29 22:03:18 följande:

Är på försök nr 6 nu. Hade ägglossning i dagarna så får se om nån vecka om det blev nåt.

Hur har det gått? Testat än?
Svar på tråden Blir aldrig gravid