Jag förstår att du givetvis inte VILL att bebisen får RS, men det är nog svårt att undvika eftersom det garanterat lär gå på förskolan någon gång under säsongen åtminstone. Och små barn som börjar förskola får ju i regel allt första året så risken är ju att han är mer hemma sjuk än på förskolan och då sitter du där hemma med två sjuka småbarn istället för två friska. Men förstår att du inte vill mista platsen. Skulle du kunna få den igen nästa höst istället? (De flesta tvååringar vill ju hellre vara hemma med föräldrar än i förskola ändå tänker jag). Men om du tror att detta är bäst för er trots allt så ska jag inte kommentera mer. (Och anledningen till att jag skrev från början var ju att om han inte skulle börja nu så har du ju inte heller problemet med hur du ska kunna få ha honom på förskola medan du själv är ledig, eftersom han ju är under 3 och därmed inte har rätt till allmän förskola. Men du kanske bor i Stockholm där man ju får ha barn på förskola mycket mer än i stort sett resten av landet?. F ö så lär du ju ha rätt att ha honom där om du är sjukskriven åtminstone? Eller är hemma på havandeskapspenning kanske? Fast det kan nog vara mer tveksamt)
Balderina skrev 2018-03-13 10:32:24 följande:
Jag & min sambo jobbar skift. Och här finns det bara EN fsk som skulle funka för oss med våra arbetstider. Den fsk är typ omöjlig att få en plats på, men nu har vi fått en plats till augusti. Och vi kan verkligen inte tacka nej!
Sedan tror jag att sonen skulle bli ganska rastlös av att bara vara hemma den första tiden med bebis. Jag tror helt enkelt att det hade varit kul och bra för honom att få vara på fsk några timmar per vecka.
Nej jag vill givetvis inte att min bebis skall få rs. Förmodligen så blir han hemma de första veckorna.
Men nu var min fråga hur man gör INNAN bebis kommer.